STIR Jaarboek 2006

STIR Jaarboek 2006

Kerncijfers internetpenetratie en -gebruik, 2005 (bron: STIR Jaarboek 2006)

 

De Nederlandse mediamarkt kent sinds maart 2005 een online bereiksonderzoek dat adverteerders en bureaus in staat stelt efficiënter online campagnes te plannen. Opdrachtgever van dit onderzoek is de Stichting Internetreclame (STIR), opgericht in april 2003. De belangrijkste doelstelling van STIR is het verder professionaliseren van internet als commercieel communicatiekanaal. Deze maand publiceert STIR voor het eerst het STIR Jaarboek met daarin een overzicht van alle STIR-onderzoeken in 80 pagina’s met tabellen, grafieken en een heldere uitleg.

De prijs van het boek is € 69,- per los exemplaar (bij aanschaf van meerdere exemplaren geldt een korting) en is hier online te bestellen. Voor iedereen die zich bezig houdt met online mediaplanning een must have!


Delen

0
0


Er zijn 12 reacties op dit artikel

  • Heeft iemand al gekeken in hoeverre deze cijfers overeenkomen danwel afwijken van het onderzoek 'de digitale economie' van het CBS?

    geplaatst op
  • Jacobien, er zijn denk ik twee andere onderzoeken waarmee je bovenstaande cijfers zou kunnen vergelijken. De Thuiswinkel Markt Monitor (van Blauw Research) en De Digitale Economie (van het CBS). Ik heb de cijfers nog niet naast elkaar gelegd maar ik verwacht eerlijk gezegd geen grote verschillen. Of heb jij er al wel naar gekeken?

    geplaatst op
  • Als auteur van het STIR-boek heb ik er uiteraard wel naar gekeken en soms zie je kleine verschillen. Daar is ook overleg over geweest tussen STIR/Intomart GfK en CBS. Vraagstelling, doelgroep, soort onderzoek etc. zijn de belangrijkste bronnen van die verschillen.

    geplaatst op
  • @ Peter
    Ok duidelijk. Ik ben nu eenmaal sceptisch als het om onderzoeken gaat. Iets te veel rommel gezien, geloof ik. En statline van het CBS was vreselijk traag vandaag, dus ben ik er niet verder in gedoken.

    geplaatst op
  • "sceptisch als het om onderzoeken gaat" haha. misschien moet je wel blogger worden op Mediaonderzoek.nl ;-)

    geplaatst op
  • Of marketingfacts.nl natuurlijk; we kunnen nog wel wat vrouwelijke bloggers gebruiken ;-)

    geplaatst op
  • @ Peter, Marco
    Ik word al zo moe van mezelf. Kan ik jullie niet aandoen;-)

    geplaatst op
  • Daar zit wat in ;-)

    geplaatst op
  • Kan de inhoudsopgave niet ergens online gezet worden, zodat ik kan zien wat er voor dingen in het boek staan?

    geplaatst op
  • @Robert, ik ben bezig met een aantal pagina's als voorbeeld in PDF te zetten, waaronder de inhoudsopgave. Morgen online op STIR.nl.

    geplaatst op
  • Top! Bedankt!

    geplaatst op
  • De preview van het STIR-boek staat hier (PDF)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.