STIR Jaarboek 2006

24 april 2006, 04:01

Kerncijfers internetpenetratie en -gebruik, 2005 (bron: STIR Jaarboek 2006)

De Nederlandse mediamarkt kent sinds maart 2005 een online bereiksonderzoek dat adverteerders en bureaus in staat stelt efficiënter online campagnes te plannen. Opdrachtgever van dit onderzoek is de Stichting Internetreclame (STIR), opgericht in april 2003. De belangrijkste doelstelling van STIR is het verder professionaliseren van internet als commercieel communicatiekanaal. Deze maand publiceert STIR voor het eerst het STIR Jaarboek met daarin een overzicht van alle STIR-onderzoeken in 80 pagina’s met tabellen, grafieken en een heldere uitleg.

De prijs van het boek is € 69,- per los exemplaar (bij aanschaf van meerdere exemplaren geldt een korting) en is hier online te bestellen. Voor iedereen die zich bezig houdt met online mediaplanning een must have!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

11 Reacties

    Jacobien

    Heeft iemand al gekeken in hoeverre deze cijfers overeenkomen danwel afwijken van het onderzoek ‘de digitale economie’ van het CBS?


    24 april 2006 om 07:13
    media

    Jacobien, er zijn denk ik twee andere onderzoeken waarmee je bovenstaande cijfers zou kunnen vergelijken. De Thuiswinkel Markt Monitor (van Blauw Research) en De Digitale Economie (van het CBS). Ik heb de cijfers nog niet naast elkaar gelegd maar ik verwacht eerlijk gezegd geen grote verschillen. Of heb jij er al wel naar gekeken?


    24 april 2006 om 07:20
    loket

    Als auteur van het STIR-boek heb ik er uiteraard wel naar gekeken en soms zie je kleine verschillen. Daar is ook overleg over geweest tussen STIR/Intomart GfK en CBS. Vraagstelling, doelgroep, soort onderzoek etc. zijn de belangrijkste bronnen van die verschillen.


    24 april 2006 om 07:46
    Jacobien

    @ Peter

    Ok duidelijk. Ik ben nu eenmaal sceptisch als het om onderzoeken gaat. Iets te veel rommel gezien, geloof ik. En statline van het CBS was vreselijk traag vandaag, dus ben ik er niet verder in gedoken.


    24 april 2006 om 09:33
    loket

    “sceptisch als het om onderzoeken gaat” haha. misschien moet je wel blogger worden op Mediaonderzoek.nl 😉


    24 april 2006 om 10:02
    media

    Of marketingfacts.nl natuurlijk; we kunnen nog wel wat vrouwelijke bloggers gebruiken 😉


    24 april 2006 om 10:19
    Jacobien

    @ Peter, Marco

    Ik word al zo moe van mezelf. Kan ik jullie niet aandoen;-)


    24 april 2006 om 10:45
    media

    Daar zit wat in 😉


    24 april 2006 om 11:29
    Robert de Boer

    Kan de inhoudsopgave niet ergens online gezet worden, zodat ik kan zien wat er voor dingen in het boek staan?


    25 april 2006 om 17:13
    loket

    @Robert, ik ben bezig met een aantal pagina’s als voorbeeld in PDF te zetten, waaronder de inhoudsopgave. Morgen online op STIR.nl.


    25 april 2006 om 17:33
    Robert de Boer

    Top! Bedankt!


    25 april 2006 om 18:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief