Sterk herstel tijdschriften

5 januari 2005, 09:06

De tijdschriftenmarkt herstelt, volgens de laatste oplagecijfers van het HOI (3e kwartaal 2003/2004). De betaalde oplage van de publiekstijdschriften steeg 5 procent, de losse verkoop 2. Spectaculair groeiden de mannenbladen (23 procent). Het nieuwe Quest pakt met een oplage van 96.000 de nummer 1-positie in dit marktsegment. Playboy groeide 28 procent, Esquire 24 en FHM 10. De betaalde kernoplage van de vrouwenbladen steeg 3 procent. Het nieuwe blad Linda klom naar 125.000. Ook Happinez (50.000), Sis (53.000) en Nu, de tijd van je leven (38.000) hadden een overtuigende lancering. Van de bestaande titels steeg Glossy het meest: 29 procent, gevolgd door Body+Mind (28).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!