SBS zet steviger in op nieuwe media

17 juli 2007, 12:51

Planet.nl meldt dat SBS Broadcasting steviger gaat inzetten op nieuwe media. Daarvoor hebben ze Jeroen Verbeek (35) aangetrokken, die per 1 september 2007 benoemd is tot directeur Interactieve Media. Dat is een nieuw gecreëerde functie.

SBS hoopt hiermee de nieuwe mediatak steviger op de kaart te zetten. Volgens Planet hebben zowel SBS als Net5 op internet nog niet veel laten zien. Daar gaat verandering in komen. SBS zal blijven samenwerken met 2Waytraffic voor de belspellen en voor de mobiele tak met Icemobile. Een woordvoerder van het bedrijf verwacht veel van mobiele televisie in Nederland:

‘We hebben de eerste stappen in mobiel gezet, maar nog vooral met fragmenten die beschikbaar zijn. Met de introductie van flatfees voor data, ook via umts, wordt het voor consumenten mogelijk om video mobiel te bekijken zonder dat ze direct op enorme kosten gejaagd worden.’

Bij SBS vinden ze overigens niet dat ze achterlopen met internet. Een woordvoerder zegt in het artikel op Planet: ‘We doen niet minder dan RTL. Zij laten stukjes zien van Boulevard, wij van Shownieuws. Met So you wanna be a popstar en eerder vooral met Sterren dansen op het ijs hebben we wel gescoord op internet.’

Planet vroeg ook nog of er plannen zijn voor een Uitzending Gemist op internet van SBS. Dat wordt een lastig verhaal volgens SBS: van veel Amerikaanse series bezitten ze de rechten niet. Het wordt waarschijnlijk een té dure grap.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Reza Vinkes

    Ze hebben zoveel mogelijkheden..jammer dat ze niet zien dat ze daarmee een flinke inkomenbron mee mislopen..ben beniewd wat er gaat veranderen.


    17 juli 2007 om 13:34
    Kjeld Kahn

    Reza: flinke inkomstenbron

    Dat valt erg tegen denk ik kwa mobiele video. Dat is nu juist de reden waarom het er nog niet is 😉


    17 juli 2007 om 16:27
    Ronald ter Voert

    @matthijs: Jeroen is al langer werkzaam bij SBS, maar krijgt nu andere fucntie.

    Absoluut goed dat men er serieus werk van maakt, want de tijd van veel PR en weinig doen is wel voorbij.

    Ik ben overigens wel benieuwd naar de eerste cijfers mbt mobiele content van SBS, aangezien SBS/icemobile hiervoor wel iets van een dikke euro vragen. Als je bedenkt dat zo’n 73% van de mobiele bellers niet eens weet dat zijn mobieltje GPRS heeft (en dus online kan), lijkt het me redelijk nihil gezien zij juist de doelgroep vormen van SBS6.

    De content van Hart en Show lijken me overigens prima voor mobiele ontsluiting.


    18 juli 2007 om 06:15
    Cowboy

    Wat een ontzettende berg bullsh*t zeg… SBS roept al jaren dat ze digitaal gaan inzetten en behalve wat pilots hier en daar komt er niets vd grond dat een beetje de moeite waard is – in tegenstelling tot Talpa, RTL en de PO. Als de mobile downloads echt zo succesvol waren dan hadden SBS en Icemobile (zeker!) dit allang naar buiten gebracht. En ook al ben ik een hater van ‘[iets doen] met Sterren’ ik geloof niet dat ik toch ooit bij SBS iets heb gezien waarbij de show door gaat op internet, exclusieve beelden of interviews enz. Prima hoor dat SBS de online advertentie inkomsten wil verhogen maar ga nou niet lopen roepen dat het al een en al innovatie is daar….


    18 juli 2007 om 06:39

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!