Rekeningen bieden mogelijkheden

23 december 2003, 11:45

Rekeningen blijken de vorm van communicatie met klanten te zijn die onder marketeers de meeste aandacht trekken. Dit is de opvallende uitkomst van onderzoek van LMR/Marketing UK onder 1.000 managers. Hen werd gevraagd weer te geven hoeveel tijd zij gemiddeld besteden aan diverse reclamevormen.

Rekeningen en andere financi?le communicatie blijken 42,5 seconden aandacht van de ondervraagden te krijgen, gevolgd door overige bedrijfscommunicatie met 34 seconden, televisiereclame met 19 seconden en direct e-mail met 18,8 seconden. Het laagst scoorden direct mail met 15,2 seconden en sms met 13 seconden. Rekeningen als grootste aandachttrekker openen perspectieven voor marketeers. Elk huishouden ontvangt maandelijks rekeningen of post van bank of kabelleverancier. Aanbieders maken er onvoldoende gebruik van bij one-to-one marketing.

Bron: Admap

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!