ReclameReview: Randstad

1 juli 2015, 12:00

“Het mooiste dat je kan worden dat ben je zelf”, dat was een tijdje geleden de slogan van uitzendbureau Manpower. Nu gebruikt concurrent Randstad hem ook, maar dan iets anders verwoord: “Worden wie je bent”.

Credits

Creatie: Saatchi & Saatchi in samenwerking met Randstad

De doelstelling

Laten zien dat Randstad helpt om je talent te ontdekken.

De uitwerking

Randstad vertelt in deze campagne verhalen van verschillende individuen en ondernemers over talent, dromen en ambities.

Het oordeel

Eindelijk, er is een organisatie die mij kan vertellen wat ik met mijn leven moet gaan doen! Inderdaad, ik vind deze campagne nogal hoogdravend. Op alle manieren, zowel in de beelden als de muziek en de tekst van de voice-over.

De doelgroep van de commercial is nieuwe uitzendkrachten, die zich dus blij moeten voelen na het zien hiervan. Maar het gaat er bij mij gewoon niet in dat al die werkzoekenden op dit moment worstelen met zichzelf omdat ze niet weten voor welk werk ze geschikt zijn. Volgens mij weten de meeste mensen dat prima, maar misschien zijn ze gewoon door hun werkgever ontslagen omdat ze anders een vast contract aangeboden moesten krijgen. Wat heb je dan aan deze commercial?

Qua stijl is hier natuurlijk flink geleend bij Triodos, wat ook niet echt sympathiek overkomt. Al die dingen bij elkaar zorgen ervoor dat deze commercial bij mij precies de verkeerde snaar raakt. Terwijl hij juist zo’n nobele boodschap heeft.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!