ReclameReview: ‘Life’s for living’, zo zegt Lotto

14 maart 2018, 11:12

Het Italiaanse sportmerk Lotto lanceerde een nieuwe collectie schoenen en kleding: ‘Life’s Collection’. In de nieuwe commercial, ontwikkeld door KesselsKramer, wordt de link gelegd tussen sporten en het leven zelf.

Credits

Bureau: KesselsKramer

Beeld: Steph Wilson

De doelstelling

De nieuwe schoenen en kleding van Lotto’s ‘Life’s Collection’ introduceren.

De uitwerking

Er zijn veel verschillende sporten, maar eigenlijk is het hele leven een sport. Dat is de basisgedachte van de nieuwe Lotto-campagne. Met de nieuwe ‘Life’s Collection’ wil Lotto de nadruk leggen op de link tussen het leven en sporten. Met de focus op plezier hebben in het leven, want: ‘Life’s for Living’.

Het oordeel

Tja, ‘Life’s for living’, dat kunnen we natuurlijk niet ontkennen. Heel bijzonder is deze nieuwe campagne van Lotto niet. Al zie ik zeker wel positieve punten. De naam ‘Life’s’ wordt ontzettend duidelijk gecommuniceerd. Tijdens de 45 seconden van de commercial ontkom je er gewoonweg niet aan. Je zou bijna denken dat de merknaam Lotto ondergeschikt is aan de nieuwe collectienaam, alsof het om een rebranding gaat.

De eerste helft van de commercial is puur opgebouwd uit kleurrijke teksten met even kleurrijke achtergronden. Daarna zien we 10 seconden sportende mensen in beeld en vervolgens zijn het weer kleuren en letters. Daarmee valt de commercial absoluut op in vergelijking met andere lifestyle-achtige sportcommercials.

Waar het bij deze commercial in mijn ogen aan ontbreekt is dat de naam ‘Life’s’ niet duidelijk wordt gekoppeld aan de kleding en schoenen die we in slechts 10 seconden voorbij zien komen. Wel aan de merknaam Lotto, dus die combi blijft vast hangen bij de doelgroep. De beelden van ‘levenssporten’ zijn best grappig, maar niet hilarisch. Daar komt nog bij dat de outfits niet heel duidelijk te zien zijn en daar is de commercial juist voor gemaakt. Maar wie weet, misschien is dit alleen als introductie van de collectienaam bedoeld en komt er nog een vervolg…

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief