ReclameReview: Duyvis Heat & Eat
De heren van de Duyvis zien dat het bij de brandweer nog niet echt een fuif is. Daarom helpen ze graag een handje in deze nieuwe commercial. Zeg nou zelf: is er een betere plek om de nieuwe Duyvis Heat & Eat te introduceren dan in een brandweerkazerne?
Credits
Bureau: KINGSDAY
Productie: First on Mars
Regie: Herman Poppelaars
Klant: Willemijn Dooijes, Margreet Rijkaart (Duyvis, PepsiCo Nederland)
De doelstelling
Duyvis Heat & Eat introduceren.
De uitwerking
Duyvis heeft nu eenmaal het perfecte nootjes voor als er ergens een fuif is. Dat wordt gedemonstreerd in een brandweerkazerne, de ideale plek om de nieuwe Duyvis Heat & Eat te introduceren.
Het oordeel
Ik vind hem beter dan de voorgaande campagne 'Partijtje gezellig', maar hij kan nog steeds niet tippen aan de originele campagne met Gerard Cox. Hoe dat komt? Misschien past het typetje van de Duyvis Fuifman gewoon het beste bij zijn acteerwerk en stem. Zo'n zinnetje als 'Hij is fijn!' doet dan blijkbaar heel veel, want de nieuwe commercial vind ik nergens echt grappig, terwijl ze toch allerlei woordgrapjes (“Zo, die zijn opgewarmd”) en visuele grapjes hebben ingezet. Misschien is het te vergelijken met de campagne van Melkunie met Peer Mascini, die kun je ook niet door iemand anders laten doen. En dan kan Hak wel Ronald Koeman inhuren, maar daar laat je ons als kijkers Martine Bijl nog niet door vergeten.
Maar goed, dan de communicatieboodschap: die wordt wat mij betreft goed overgebracht. Dat de nieuwe nootjes opgewarmd moeten worden in de magnetron wordt letterlijk gedemonstreerd en je ziet aan de packshots dat er verschillende soorten zijn, al gaat het mij te snel om ze allemaal goed te kunnen bekijken. Daarom zou ik de commercial dan ook effectief willen noemen, want je weet als kijker wel waar het over gaat, of je hem nu leuk vindt of niet.