ReclameReview: Bolletje Ontbijtcrackers
Het ontbijt is een cruciaal moment om te claimen voor veel foodmerken. Dat zagen we al eerder in de commercials van Maaslander en Peijnenburg. Nu is het de beurt aan Bolletje om het publiek te overtuigen van hun plek op de ontbijttafel met hun Ontbijtcrackers.
Credits
Bureau: Etcetera
Creatie: Wouter Voges, Maarten Remmers, Ben Imhoff
Strategie: Olaf Arkauer
Account: Charon Boumann
Agency Producer: Marieke Prette
Productiemaatschappij: Holy Fools
Regisseur: Mattias Schut
Executive Producer: Collin Maas
Camera (DOP): Rutger Storm
Postproductie: Ambassadors
Editor: Brian Ent
Geluidsstudio: Earforce
Verantwoordelijk bij klant: Frank Krouwels, Sándor van Mil
De doelstelling
Meer Bolletje Ontbijtcrackers verkopen.
De uitwerking
Aan de ontbijttafel ben je nog niet altijd even goed wakker. Soms denk je zelfs dat je hallucineert, omdat er iets geweldigs lijkt te gebeuren, zoals de hoofdrolspeelster in deze commercial ervaart. Haar goede begin van de dag met Bolletje Ontbijtcrackers heeft echter een iets minder goed vervolg…
Het oordeel
Natuurlijk is het niet origineel om een commercial te maken waarin een grappige twist zit, zodat de zaken net iets anders liggen dan je in eerste instantie dacht. Maar dat geeft niet, zo lang de doelgroep de uitwerking maar waardeert en vervolgens ook daadwerkelijk het product gaat kopen. Daarom snap ik best dat er hier gekozen is voor deze insteek.
Het acteerwerk doet heel veel in dit soort commercials. Ook al is de grap nog zo goed, hij moet wel op een goede manier overgebracht worden, anders werkt hij niet. Door de combinatie van hoe de acteurs spelen en het plotselinge stoppen van de muziek werkt de grap wat mij betreft perfect.
Wat ik verder nog goed vind aan deze commercial is dat het product niet ondergesneeuwd wordt. De eerste acht seconden zijn voor Bolletje Ontbijtcrackers en dat geldt ook voor de laatste acht seconden, inclusief extra grapje: “Heerlijk hè? Voor de buren.” Daardoor weet je als kijker wel over welk product het gaat. Handig als je de volgende dag bij het koffie-apparaat staat met je collega’s en je ze wilt vertellen over die leuke commercial.