ReclameReview: Acer Iconia Tab 8
De Amerikaanse kerstelven hebben heel wat vrije tijd dit jaar. In de nieuwe commercial van de Acer Iconia Tab 8 leggen ze uit waarom en zie je waar ze hun tijd mee vullen.
Credits
Bureau: Amsterdam Worldwide
Executive Creative Director: Richard Gorodecky
Creative Director: Shawn Preston
Art Director: Fabian Hupfauf
Copywriter: Karen Cardy
Producer: Annemarie Semeijn
Client Team: KaMing Kho
Strategy: Uli Kurtenbach, Jan-Peter Wiersma
Productie: Photoplay Films, Sydney
Director: Tom Noakes
Director of Photography: James L Brown
Art Director: Ruban Fernandez
Producer: Belinda Dean
Local Production Company: Shooter Film, Texas
Local Producer: Gerard Lodico
Postproductie: Darlings
Head of Editing: Doug Hancock
Post Producer: Violeta Nikolova
Composer: Audentity Music & Sound, Niels den Otter
Verantwoordelijk bij klant:
VP Marketing Director, Acer America: Richard Black
Partnership Director, Acer America: Kim Phipps
Global Partner Marketing Manager, Intel: Johan Koning
Sr. Manager Consumer, Acer America: Michelle Leavitt
De doelstelling
Meer exemplaren van de Acer Iconia Tab 8 verkopen door de kerstdeal te communiceren.
De uitwerking
We zien dat de kerstelven flink wat tijd overhouden dit jaar, doordat veel mensen deze kerst kiezen voor de Acer Iconia Tab 8 en niet voor door de elven gemaakte cadeaus. De tijd die ze overhouden gebruiken ze heel nuttig, want ze werken aan hun spieren.
Het oordeel
Ik vind het een behoorlijk bizarre commercial. Het overdreven bodybuildersgehalte maakt hem zeker grappig, maar de link met de Acer Iconia Tab 8 ontging me aanvankelijk volledig. Tot ik bedacht dat de elven normaal gesproken heel druk zouden moeten zijn met het maken van cadeaus, vooral speelgoed. Dat hoeft nu dus niet, want Acer en Intel hebben samen al het ideale kerstcadeau op de markt gebracht.
Het bizarre aan de commercial is dat hij dus amper over de tablet in kwestie gaat. Ook de specs, die vaak bij tablets belangrijk zijn om ze te kunnen vergelijken met de concurrentie, worden niet genoemd. De boodschap is uitsluitend dat je voor $139,99 een Acer Iconia Tab 8 kunt kopen en daar ook nog een giftcard van winkelketen Best Buy bij krijgt ter waarde van $40.
Eerlijk is eerlijk: die boodschap is ook voldoende, want dat is gewoon een erg goede deal. De humor wordt hier gebruikt om de commercial te onthouden (en hopelijk voor de makers viral te laten gaan), zodat de aanbieding zo breed mogelijk wordt gecommuniceerd en blijft hangen. Kortom, hij mag dan wel bizar zijn, vanuit de communicatiedoelstelling klopt hij wel helemaal.