Podcastserie ‘The Next Tony’ #8 – Roderick Verplanken, founder van Goodoo
Hoe herontdek je een klassiek product en maak je het beter – voor mens én planeet? In de achtste aflevering van The Next Tony spreken marketingstrateeg Rupert Parker Brady en voormalig Tony’s Chocolonely-manager Ester van Dusseldorp met Roderick Verplanken, co-founder van Goodoo – een gecertificeerde B Corp die ijs opnieuw uitvindt.
Goodoo maakt plantaardig ijs op basis van cashewnoten en fruitreststromen, zonder toegevoegde suikers. Het merk begon ooit als IJsbaart en won inmiddels talloze internationale awards voor smaak. Onder de noemer Yess Cream bewijst Goodoo dat je geen koe nodig hebt voor topkwaliteit ijs. De ambitie: heel Europa laten smelten met de belofte Good for you, good for the planet, and damn good to eat.
In de podcast vertellen Ester en Rupert over het ondernemerschap achter het merk en spreken zij Verplanken uitgebreid over groei, cultuur en teamkracht. Samen met mede-founders en mede-eigenaren Tijn Baart, Levi Baart en Stefan Wijdenes bouwt hij aan een schaalbaar impactmerk dat samenwerkt met partijen als Johnny Cashew en The Banana Factory.
Goodoo staat in de MT/Sprout Challenger50 2025 als een van de meest veelbelovende Nederlandse bedrijven. Na een zomer met ruim 2,5 miljoen verkochte ijsjes en een uitbreiding naar 900 Albert Heijn-winkels lanceerde Verplanken eind november een nieuwe merkvideo. De campagne onderstreept de internationale ambities voor 2026 én de zoektocht naar nieuwe investeerders en partners.
The Next Tony komt mede tot stand dankzij MarketingTribune en Marketingfacts. De aflevering met Roderick Verplanken is nu te beluisteren:
De vorige aflevering kan je hier beluisteren