Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Purpose: De norm voor concurrentievoordeel en impact

In de snel evoluerende marketingwereld staat één vraag centraal: waarom? De purpose. Waarom doet een organisatie wat het doet. En hoe vertaalt zich dit naar waarde voor zowel klanten als de organisatie zelf?

Wat kan een marketeer met ESG en CSRD? (deel 2/2)

Hoe marketing kan bijdragen in het CSRD proces én hoe het de uitkomsten hiervan kan benutten in het marketingbeleid lees je in deze tweede blog van dit tweeluik.

Wat kan een marketeer met ESG en CSRD? (deel 1/2)

In een uitgebreid tweeluik schetst Bart Bruggenwirth het toenemende belang van de maatschappelijke rol van bedrijven en hoe duurzaam ondernemen en marketing elkaar kunnen versterken.

Consistent en met commitment: Communiceren over maatschappelijke doelen

Welke effecten ontstaan zodra merken communiceren over hun campagnes rondom maatschappelijke uitdagingen?

Op welke manier geef je purpose aan je baan?

'Hoe drie metselaars je op een spoor kunnen zetten naar de betekenis in jouw werk' Wat is de reden dat…

De beursgenoteerde purpose

Lezers van Marketingfacts weten het al jaren: in plaats van ‘missie’ raakt het (buzz)woord ‘purpose’ steeds meer in zwang. Voorstanders…

Marketeers drukken te veel hun stempel op de samenleving

Wat maatschappelijk verantwoord is, is niet iets wat de marcom-industrie moet bepalenBeste Ronald, Ik las je reactie op Twitter op…

ReclameReview: lach jij samen met Colgate om huisvaders, boksers en boeren?

De tandpasta van Colgate kennen we allemaal, maar hebben we er ook een gevoel bij? Niet echt. Dat wil moederbedrijf…

Eindelijk durven merken hun handen te branden aan racisme

Weinig onderwerpen zijn zo beladen als racisme, dus was dat lange tijd een ‘no-go area’ voor merken en adverteerders. De…

Zes succesfactoren voor een thuiswerkomgeving met positieve impact op jou

In een periode van slechts enkele weken werden we gedwongen om onze hele manier van werken aan te passen. Van…

Podcast: hoe engagement en reclame elkaar écht versterken

Wat is goede reclame? Simpele vraag, maar het antwoord is vele malen complexer - en nooit compleet. Wat altijd goed…

Marc Oosterhout (SIRE): ‘Reputatie wordt belangrijker dan marketing’

Podcast-interview met 'reclamebaas' over branding en maatschappelijke relevantieSIRE-voorzitter Marc Oosterhout, in het dagelijks leven directeur van reclamebureau N=5, voorspelt in…