In de snel evoluerende marketingwereld staat één vraag centraal: waarom? De purpose. Waarom doet een organisatie wat het doet. En hoe vertaalt zich dit naar waarde voor zowel klanten als de organisatie zelf?
Hoe marketing kan bijdragen in het CSRD proces én hoe het de uitkomsten hiervan kan benutten in het marketingbeleid lees je in deze tweede blog van dit tweeluik.
In een uitgebreid tweeluik schetst Bart Bruggenwirth het toenemende belang van de maatschappelijke rol van bedrijven en hoe duurzaam ondernemen en marketing elkaar kunnen versterken.
Welke effecten ontstaan zodra merken communiceren over hun campagnes rondom maatschappelijke uitdagingen?
'Hoe drie metselaars je op een spoor kunnen zetten naar de betekenis in jouw werk' Wat is de reden dat…
Lezers van Marketingfacts weten het al jaren: in plaats van ‘missie’ raakt het (buzz)woord ‘purpose’ steeds meer in zwang. Voorstanders…
Wat maatschappelijk verantwoord is, is niet iets wat de marcom-industrie moet bepalenBeste Ronald, Ik las je reactie op Twitter op…
De tandpasta van Colgate kennen we allemaal, maar hebben we er ook een gevoel bij? Niet echt. Dat wil moederbedrijf…
Weinig onderwerpen zijn zo beladen als racisme, dus was dat lange tijd een ‘no-go area’ voor merken en adverteerders. De…
In een periode van slechts enkele weken werden we gedwongen om onze hele manier van werken aan te passen. Van…
Wat is goede reclame? Simpele vraag, maar het antwoord is vele malen complexer - en nooit compleet. Wat altijd goed…
Podcast-interview met 'reclamebaas' over branding en maatschappelijke relevantieSIRE-voorzitter Marc Oosterhout, in het dagelijks leven directeur van reclamebureau N=5, voorspelt in…