Podcastserie ‘The Next Tony’ #7 – Lars Gierveld, co-founder van Kumasi Drinks
Hoe bouw je een consumentenmerk dat commercieel succesvol is én maatschappelijke impact maakt? Met die vraag lanceren marketingstrateeg Rupert Parker Brady en voormalig Tony’s Chocolonely-manager Ester van Dusseldorp de nieuwe podcastserie 'The Next Tony'. Met deze keer Lars Gierveld, geestelijk vader en co-founder van Kumasi Drinks.
Met de missie “We squeeze the fruit, not the farmer” zorgt Kumasi ervoor dat boeren eindelijk worden betaald voor een product dat voorheen geen waarde had. Het merk ligt inmiddels bij onder meer Albert Heijn in het schap en blijft stevig inzetten op schaalbare impact.
In augustus opende Kumasi de eerste fabriek voor cacaosap in Ivoorkust, een belangrijke stap richting lokale verwerking. Kort daarna volgde de lancering van Miss Wonka, een Ready To Drink-cocktail waarin de smaak van chocolade samenkomt met het frisse cacaofruitsap. Kumasi werkt daarnaast aan nieuwe toepassingen, van ijs op basis van cacaofruitsap tot circulaire innovaties met cacaoschillen. Een aflevering die laat zien hoe ondernemerschap, smaak en impact hand in hand kunnen gaan.
The Next Tony komt mede tot stand dankzij MarketingTribune en Marketingfacts. De aflevering met Lars Gierveld is hieronder te beluisteren.