Podcastserie ‘The Next Tony’ #6 – Kalverliefde-founder Janina van der Drift

Hoe bouw je een consumentenmerk dat commercieel succesvol is én maatschappelijke impact maakt? Met die vraag lanceren marketingstrateeg Rupert Parker Brady en voormalig Tony’s Chocolonely-manager Ester van Dusseldorp de nieuwe podcastserie 'The Next Tony'. Met deze keer Janina van der Drift, Kalverliefde-founder.

28 oktober 2025, 14:30 1403 x gelezen

Hoe maak je de zuivelindustrie diervriendelijker én eerlijker voor boeren? In de zesde aflevering van The Next Tony spreken marketingstrateeg Rupert Parker Brady en voormalig Tony’s Chocolonely-manager Ester van Dusseldorp met Janina van der Drift, oprichter van Kalverliefde.

De voormalig Unilever-marketeer besloot het anders te doen: melk van koeien waarvan de kalfjes langer bij hun moeder blijven, geproduceerd door biologische boeren die een eerlijke vergoeding krijgen. ‘We willen laten zien dat het ook anders kan – met respect voor dier, boer en consument’, vertelt Van der Drift. Haar merk biedt een hoopvol alternatief in een sector waar tradities diepgeworteld zijn en melk nog te vaak te laag geprijsd is.

Kalverliefde werd door Trouw Duurzame 100 uitgeroepen tot de meest duurzame start-up van Nederland. Drie jaar na de oprichting groeit het merk gestaag en krijgt het steeds meer plek in het zuivelschap.

The Next Tony komt mede tot stand dankzij MarketingTribune en Marketingfacts. De aflevering met Janina van der Drift is hieronder te beluisteren.

De vorige aflevering kan je hier beluisteren
Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!