Podcast: What’s next in influencer marketing

Podcast: What’s next in influencer marketing

Er komen steeds meer podcasts, ook over marketing. Een frisse nieuwkomer is de tweewekelijkse podcast What’s Next in Influencer Marketing van bureau 3sixtyfive. Samen met een expert worden trends geduid. De vierde aflevering gaat over B2B-influencermarketing met als gast Marcel Molenaar, country manager Linkedin Benelux. Hij bespreekt de opkomst van influencer-campagnes gericht op zakelijke doelgroepen.

In gesprek met Molenaar komt naar voren dat bijna 60 procent van de ‘inkopende’ decisionmakers aangeeft te kijken of een leverancier een ‘thought leader’ is, terwijl maar 26 procent van de ‘verkopende’ partijen denkt dat dit invloed heeft op het generen van new business. Daar valt dus nog veel te winnen, aldus de lokale LinkedIn-baas.

"Verschil tussen B2C- en B2B-influencers"

B2B-influencen werkt anders dan B2C-beïnvloeding, contateert Molenaar in gesprek met 3sixtyfive-oprichter John Meulemans. "Zo hebben wij een videomarketeer die heel actief informatie deelt over video's maken, vooral met je smartphone. Zo deelt ze bijvoorbeeld haar favoriete drie video-apps, puur vanuit haar eigen ervaring. Ik weet bijna zeker dat die tips niet endorsed zijn. Daar komt heel veel tractie op. Mind you: dat is organic reach. Zij is een heel goed voorbeeld van een B2B-influencer."

Beluister hier de hele podcast over B2B-influencers. 

Credits afbeelding: Pixabay.com, licentie: CC BY-NC-ND (Niet-commercieel hergebruik)

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.