(Podcast) Ontkoppelen met Rocco Stallvord van WeFilm

2 april 2022, 09:00

Hoe geef je een reclamebureau een naam waar iedereen mee wil werken? Rocco Stalvord ken ik al een tijdje, we werkten ooit samen bij het roemruchte internetreclamebureau Qi. Nu werkt hij als Head of Media bij Wefilm, de makers van een flink rijtje virale reclamecampagnes die de hele wereld over gingen. Rocco heeft zich altijd geïnteresseerd voor wat nou werkt online en wat vooral niet. Hij was al bezig met influencers voordat het woord influencer uberhaupt bestond. Pionieren met internet in een tijd dat alles nog uitgevonden moest worden. We hebben het beiden meegemaakt.

De namen van zijn eigen ondernemingen mogen er zijn, vooral FIRST was destijds de perfecte naam voor een influencerbureau avant la lettre. Voor wie het zich niet herinnert: toen er eenmaal reacties bij berichten gezet konden worden was het een sport geworden om er als eerste ‘first’ onder te plaatsen in plaats van een serieuze reactie. Een andere bureaunaam (verklap ik hier niet, luister) was zelfs zo sterk dat echt elk merk er mee MOEST werken. De naam leverde geen windeieren op.

De wereld is veranderd en Rocco ook. Want niet alleen de reclamewereld is zijn thuis, hij is nu ook heel goed in zich ontkoppelen van alle media die we dagelijks op ons afkrijgen. Enige tijd geleden werd ik uitgenodigd voor OFFFFF, even weg van alle afleiding. Met een groepje mannen op stap in de wildernis, zonder telefoon, zonder alcohol, zonder comfort.

Voor iedereen die met media en marketing werkt is dit een onmisbare podcast, take it away Rocco!

SHOWNOTES

LinkedIn Rocco

Wefilm

Floris Hülsmann
Naamexpert bij Namarama

Naamexpert, copywriter en schrijver van het boek 'Maak je naam onvergetelijk'. Presenteert de marketing-podcast De Namarama Show.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief