Podcast: Vice Media en Virtue: Steph Morrow over het nieuwe agency-model

Podcast: Vice Media en Virtue: Steph Morrow over het nieuwe agency-model
, HelloMaaS
@doorn

HelloMasters is de wekelijkse podcast van HelloMaaS, waarbij Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscene. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering vertelt Steph Morrow van VIRTUE Amsterdam, het creatieve bureau van Vice Benelux, over de veranderingen van marketing in de global economy, het agency-model, influencer-marketing en teamcultuur.

 

In deze vierde aflevering van de HelloMasters podcast, spreek ik met Steph Morrow van VIRTUE Amsterdam, het creatieve bureau van Vice Benelux, over de veranderingen van marketing in de global economy. Morrow begon in New York als een brand-strateeg voor KBS, alvorens ze de rol als Senior Brand Strategist vervulde bij Anomaly. Tijdens de vier jaar die ze daar werkte verhuisde ze naar Amsterdam en kwam ze uiteindelijk bij haar rol als Head of Strategy bij VIRTUE. Gedurende haar carrière heeft Morrow branding- en marketingstrategieën voor onder andere American Express, Budweiser USA, en T-Mobile geleid. In dit interview geeft ze haar inzichten over het agency-model, influencer-marketing en teamcultuur.

"If you were exclusively data led, you’d just be making porn and dog-video's"

Morrow maakt een duidelijk onderscheid wanneer er gevraagd wordt of er teveel nadruk op data ligt in agency-marketing: "Our answers are data-informed, not data led." Haar standpunt is dat de beste manier om jouw product of merk te verkopen is door het vertellen van een goed verhaal, vanuit een menselijk oogpunt. Om deze reden vindt ze dan ook dat data alleen gebruikt moet worden om erachter te komen wat marketeers niet moeten doen. Ze suggereert: "If you were exclusively data led, you’d just be making porn and dog-video's".

Morrow gelooft dat bescheidenheid centraal moet staan in marketing: "What you’re making is not for you, it’s for other people. That’s the big difference between art and commercial work". Om als agency je klant het best te kunnen helpen, moet je zowel naar de wensen van de klant én naar de wensen van hun specifieke klanten luisteren. Hierbij is het belangrijk je eigen bias mee te nemen.

Morrow vindt de twee belangrijkste aspecten van succesvolle marketing het creëren van duidelijke verwachtingen en zorgen dat je met beide voeten op de grond staat. Op die manier zorg je ervoor dat wanneer je de aandacht vraagt van je potentiële klanten, je ook daadwerkelijk iets aanbiedt dat hun tijd en aandacht de moeite waard is.

De podcast is ook via iTunes en Spotify te beluisteren.

Benieuwd naar het HelloMaaS-platform? Klik hier voor meer informatie

Topics

[00:00:00] Intro

[00:00:26] Introductie Louise

[00:01:05] Introductie Steph Morrow

[00:01:47] Morrow over Nederlanders

[00:04:15] Morrow over het verhuizen naar Amsterdam en haar advies voor anderen

[00:06:32] Waarom Morrow besloot Nederlands te leren

[00:08:16] Kun je een goede marketeer zijn zonder de taal te spreken?

I don’t think you necessarily have to speak Dutch, but you do need a full understanding on how the culture works and how the brand fits into the culture

[00:09:45] Vice Media en Virtue zijn niet hetzelfde

We tend to work with clients who are looking to our editorial expertise and to our storytelling expertise and looking for that flavor… but not exclusively for clients looking for the Vice-vibe

[00:12:53] Over de rol van data in de marketingindustrie

Our answers are data-informed not data led

The trick is to not simply create a mirror for what you’re seeing, but to create a true to god analysis and use that insight as a creative jumping off point

Data and technology should always have a human hand, a human guiding lense

[00:14:43] Morrow over het traditionele agency-model en vernieuwingen

[00:16:22] Het definiëren van 'the best operating model'

[00:20:00] Het advies van Morrow aan haar twintigjarige zelf

[00:21:20] Hoe in-house teams het beste kunnen werken met externe partijen

Be very clear on the division of roles and responsibility

[00:23:00] De grootste veranderingen in de industrie van de laatste jaren

Execution is now more important than ever

[00:26:06] Influencer-marketing en brand-ambassadors

Brand ambassadors have been around since the beginning of time… having people involved with your brand who have authority in the space that you're trying to build credibility is massively important

[00:30:27] De opkomst van micro-influencers

[00:33:45] Cultuur en teams

[00:36:09] Krachten inhuren zonder subjectiviteit

[00:39:04] Freelancing en digital nomads

[00:44:06] Hoe start-up-advertising verschilt van de rest

I’m a huge believer that UX can operate as your brand

[00:46:09] Voorspellingen voor marketing in 2019

Benieuwd hoe jij jouw in-house team op een flexibele manier kunt opzetten? Op HelloMaaS kun je direct connecten met marketingfreelancers. Meer weten? Klik hier.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.