(Podcast) De marketinggeheimen van Bol.com
Interview met CMO Boukje Taphoorn
In deze HelloMasters nemen we een kijkje bij de crème de la crème van e-commerce marketing. Dan hebben we het natuurlijk over Bol.com. Het resultaat? Een diepte-interview met Boukje Taphoorn, CMO van de blauwe e-commerce reus.
HelloMasters is de marketingpodcast van HelloMaaS, het Marketing as a Service platform. Hier duikt, Louise Doorn, CEO van HelloMaaS, met CMO’s en digital leaders de marketingjungle in.
In 20 jaar is Bol.com uitgegroeid tot het grootste e-commerce platform van Nederland en België. In al die jaren heeft het dikke blauwe mannetje ruim 23 miljoen artikelen in zijn assortiment verzameld. Voor de 11 miljoen klanten is er voor ieder wat wils.
Warme choco
Van autonome teams bouwen, strategieën verzinnen in de tijd van covid-19 tot warme choco voor de overbezette Black Friday-klantenservice. Taphoorn, inmiddels 2,5 jaar werkzaam bij Bol.com, leeft een dynamisch bestaan als CMO bij de e-commerce gigant. Ze leidt een team van maar liefst 325 mensen inclusief marketing, PR, UX/UI, front-end en customer success.
Taphoorn leidt een team van maar liefst 325 mensen
De marketing van Bol.com is een inspiratiebron voor menig marketeer. Van die hilarische Sinterklaas-commercials (weet je nog?) tot de perfectie van hun SEO en social-mediacontent met lef. In deze podcast van 45 minuten gaan je de diepte in met Taphoorn. Van autonome, multidisciplinaire teams tot de inzet van nieuwe marketingkanalen zoals TikTok of Pinterest. Over haar rol en de noodzaak strategisch te leiden en niet in de verleiding vallen om met creatieve ideeën te komen.
Spoiler! Over social media gesproken. Taphoorn onthulde dat haar puberende zoons een inspiratiebron zijn, zeker voor de met memes gevulde Instagram van Bol.com.
Meer insights over Bol.com? Luister nu naar HelloMasters via iTunes en Spotify!