Platform ge?ntegreerde communicatie opgericht
Onder de naam Directors of Media hebben veertien gevestigde communicatiebureaus een platform opgericht om een herkenbare en betrouwbare vindplaats te vormen voor opdrachtgevers die op zoek zijn naar ge?ntegreerde communicatie. Daarmee willen zij inspelen op ‘het complexe mediatijdperk dat vraagt om een integratie van traditionele en nieuwe media-uitingen en een regiefunctie daarin’ aldus Adformatie.
Ben benieuwd of er ook nog een platform voor ge?ntegreerde marketing komt. Of zou dit gewoon multichannel marketing gaan heten?
Marco dit is geintegreerde MARCOM :=)
Kortom, het internet is een veredelde etalage rijker.
yep Anders, maar wel publiek toegankelijk.
Ik zie weinig terug bij de partijen van traditionele media en heel veel van de ‘nieuwe’ media. Toch wel triest dat hier een platform voor opgericht moet worden om klanten beter te bedienen. Vraag is alleen of de directors of media beter de samenwerking van de verschillende media bureaus kunnen realiseren (met name richting de kalnten) dan de bestaande communicatie en media bureaus.
De ReclameWeek (nr 20/2005) komt met een achtergrondartikel. Joost de Smet van een van de deelnemende bureaus licht toe:
Dat laatste lijkt mij, na het artikel gelezen te hebben, ook eigenlijk de enige functie van het nieuwe platform. Het gekke is dan echter dat hun website de bureaus helemaal niet naast elkaar legt of een vergelijking maakt. Over elk bureau is anderhalve alinea tekst te lezen waarin elk bureau hetzelfde oplepelt: jarenlange ervaring, beheersen alle aspecten van het vak, bla bla yadda yadda yadda. Verder is er een link naar hun website en that’s it. Niks vergelijking, niks sturing. Ga je naar de site (lees: reclamefolder), dan weet je nog niet waar je zijn moet.
Deze club heeft mijns inziens heel hard behoefte aan een goed communicatiebureau.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!