Online koopgedrag België vs Nederland

3 september 2004, 03:36

Salesonline: Internetbezoekers in België zijn naar verhouding actieve kopers. Dat blijkt uit een studie van het Belgische onderzoeksbureau InSites Consulting. Ruim de helft (zo’n 56%) van de gebruikers heeft in het afgelopen jaar iets gekocht via het web. Daarbij gaat het om ongeveer 2,25 miljoen actieve Belgische websurfers. InSites merkt op dat dit een stijging met 4% betekent vergeleken met een jaar eerder.

Aardig om deze cijfers eens te vergelijken met de cijfers voor de Nederlandse markt.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Frank

    Het artikel vermeld verder:

    “InSites concludeert dat men in België internet als een volwaardig koopkanaal ziet en niet enkel als een kanaal voor standaardproducten met een laag risico.”

    Ik vraag mij dan als frequente webshopper af waar al die Belgen hun aankopen doen. De lokale ecommerce sites zijn erg gering in aantal en van bijzonder povere kwaliteit. Tijd dat de Belgische handelaars dit ook als volwaardig verkoopkanaal inzien of kopen we gewoon alles op Nederlandse sites?


    3 september 2004 om 05:20
    Steffen

    Ik heb een beetje dezelfde vraag als Frank. Ik ben een student en maak mijn thesis over e-commerce.

    Ik ben dus op zoek naar iemand die mij kan helpen om het online koopgedrag van belgen en nederlanders te gaan vergelijken.

    Neem nu bijvoorbeeld in de bloemen- en plantensector. In Nederland zijn er heel veel webshops hiervoor, terwijl er in België slecht enkele zijn. Uit mijn enquête kan ik zelfs afleiden dat de meeste belgen die webshops niet eens kennen, dus vroeg ik me af of dit artikel wel een goed beeld geeft over het online kopen in het algemeen.

    Iemand die mij kan helpen?


    10 april 2014 om 12:46
    Steffen

    Bedankt voor de informatie!


    10 april 2014 om 13:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief