Online camerawinkel PriceRitePhoto berekent blogger $250 per kritische posting

1 december 2005, 06:22

De New Yorkse camerawinkel PriceRitePhoto is niet erg gecharmeerd van assertieve bloggers.

“The day after posting the feedback describing my attempt to buy the video camera from PriceRitePhoto/CameraMall, I received a call from a ‘John Hancock’, claiming to be the owner of the camera companies, and demanding that I remove the feedback I posted. He said that he would charge my credit card for the amount of the camera and an additional $250 for each posting.”

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Michel

    Of heel dom of hij heeft het idee dat negatieve publiciteit ook publiciteit is; kijk hij staat nu zelfs in Nederland op een weblog met zijn actie.


    1 december 2005 om 07:49
    Michel

    En hij is al door vele bezoekers van digg.com lastig gevallen..


    1 december 2005 om 08:11
    Anders

    Wat een hoop Michels 🙂

    Een geweldig verhaal, zal wellicht een veel gehoorde case worden op seminars en congressen in 2006. Het toont eens te meer aan dat je je er niet meer vanaf kunt maken met slechte service. Eén ontevreden klant kan je fataal worden.


    1 december 2005 om 19:30
    media

    Henkjan, is er al meer bekend vwb rechtzaak mokka.punt.nl?


    1 december 2005 om 20:25

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!