Online Tuesday #54 – De evolutie van creatie: van merk- naar performance-denken

25 augustus 2015, 08:00

De regen spoelt de laatste zandkorrels, afkomstig van exotische stranden, vanachter je oren. Alleen de limoenschillen, verwrongen parapluutjes en afgekauwde rietjes in het afval doen nog denken aan de cocktails waaraan je je laafde. En het keurslijf van de ‘nine to five‘ lacht je weer toe vanuit de hoek van de slaapkamer of zit zelfs al stevig om je schouders. Kortom: tijd voor een nieuw seizoen Online Tuesday! En op 8 september inspireren we je gelijk met een prachteditie over de evolutie van creatie.

Want waar creatie vroeger – toen alles beter was – nog iets verhevens leek, staat het nu steeds meer in het teken van personalisatie en optimalisatie. Creatie wordt geautomatiseerd. Of toch niet?

Sprekers

Over die vragen gaan de volgende sprekers zich buigen tijdens de komende editie.

  • Bram Holzapfel en Stephen Joss van DDB vertellen over de transitie die zij de afgelopen jaren in hun vak hebben gezien en laten aan de hand van voorbeelden van grote klanten waarvoor zij hebben gewerkt zien wat werkte en nu nog steeds werkt. Let op: deze presentatie zal in het Engels worden gegeven.
  • Boris Nihom van Achtung! gaat dieper in op online creatie en hoe je op een gave manier ook digitaal aan merken ‘kan bouwen’.
  • Niels Bovendeur van Alion zal tenslotte ingaan op de performance-kant van creatie. Hij legt uit dat een style guide soms het echte performance-denken in de weg staat en hoe de toevoeging van realtime datapoints – zoals geo, weer, events, etcetera – een creatie beter maakt.

Inschrijving

De inschrijving opent vandaag om 12.00 uur (’s middags). Dan worden de eerste 200 plaatsen vrijgegeven. Inschrijven kun je doen via Meetup (vanaf 12 uur dus)!

Ben je te laat en zijn die plaatsen vergeven? Geen probleem! Volgende week dinsdag 1 september om 12 uur volgt een (kleinere) tweede ronde van extra inschrijvingen. Dan is het ook pas mogelijk om je aan te melden voor de wachtlijst (zodra de ‘normale’ inschrijving vol is).

Partners en sponsoren

Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Marketingfacts, Traffic4U, NEWPEOPLE, DQ&A Media Group en PostNL.

Online Tuesday wordt mede mogelijk gemaakt door onze sponsoren Nextail, MeasureWorks en Massarius. En met veel trots presenteren we ook een nieuwe sponsor, Exponential! De videoregistratie en livestream worden verzorgd door Voormedia.

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!