Online Tuesday #49: Een goede performance op online branding, kan dat ook?

28 januari 2015, 08:30

Online media zijn de afgelopen 10 jaar door ons als markt vooral neergezet als een performance-based kanaal. Maar hoe kun je het online medium ook inzetten voor het realiseren van de brand doelstellingen? En hoe meet je dat? Op 10 februari a.s. kom je daar alles over te weten tijdens Online Tuesday #49. Over merken bouwen met online media.

Eigenlijk worden online media vanuit brandingperspectief slechts heel beperkt ingezet en wordt er teveel gestuurd op irrelevante metrics. Het is voor veel decision makers niet voldoende duidelijk wat er online mogelijk is – niet in de laatste plaats door het ontbreken van een algemene marktstandaard.

Sprekers

De volgende 3 sprekers komen je vertellen wat er wél kan én wat er al wél gebeurt:

  • Rik Ruts, managing director, UM: Wat willen brandmarketeers en media- en merkstrategen voor hun branding? Hoe werkte dat vroeger en welke rol kan online daarin spelen – en is het eigenlijk wel geschikt voor alle doelen?
  • Joris Merks, head of digital transformation, Google: Brand awareness en merkperceptie zijn *niet* de juiste kpi’s voor online brandingscampagnes. Maar welke wel?
  • Edwin Hof, manager online marketing, TUI Nederland: Edwin neemt je mee met de ontwikkeling die TUI heeft gemaakt sinds zijn komst en de stappen die het momenteel nog zet op weg naar een holistische aanpak voor storytelling.

Inschrijving

De inschrijving opent vandaag om 12.00 uur (’s middags). Dan worden de eerste 200 plaatsen vrijgegeven. Inschrijven kun je hier (vanaf 12 uur dus)!

Ben je te laat en zijn die plaatsen vergeven? Geen probleem! Volgende week op dinsdag 3 februari om 12 uur volgt een (kleinere) tweede ronde van extra inschrijvingen. Dan is het ook pas mogelijk om je aan te melden voor de wachtlijst (zodra de ‘normale’ inschrijving vol is).

Partners en sponsoren

Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Marketingfacts, Traffic4U, NEWPEOPLE, DQ&A Media Group en PostNL.

De events worden mede mogelijk gemaakt door onze sponsoren Nextail, MeasureWorks en Massarius.

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief