OCR-ren onderweg
Pfoe mijn eerste blog, mijn naam is Dennis Hettema en ik ben de oprichter van een Zweeds Nederlands bedrijf dat OP3 heet. Wij specialiseren ons in de verkoop en implementatie van technieken welke gebruikers direct online helpen via hun mobieltjes (zonder het toetsenbord te gebruiken). Barcodes herkennen is daar een goed voorbeeld van, maar er kan echter nog zo veel meer.
LG heeft net een mobieltje aangekondigd dat kan OCR-ren (het optisch herkennen van geschreven content). Handig om direct visite kaartjes mee op te slaan op je mobieltje (de introductie technologie) maar denk bijvoorbeeld ook aan het “hyperlinken” van geschreven tekst in de krant, forward functies voor geschreven artikelen, instant blog applicaties… Ik kan niet wachten!
Welkom, Dennis! Interessant om nu ook marketingfacts te krijgen vanuit de mobiele hoek.
Wat het scannen betreft, het wachten is nu op de eerste mobieltjes met irisscanners zodat diefstal zinloos wordt. Als dat waterdicht kan worden toegepast zal zo’n instrument (of een PDA, of een kruising daarvan) pas echt waardevol worden. Op het moment is een mobieltje als ultieme datadrager nog te risicovol ivm diefstal (of verlies, natuurlijk).
Dank Anders 🙂 Ik geloof dat dit mobieltje ook fingerprint herkenning heeft, iets dat in Japan al in een aantal mobieltjes aanwezig is.
Ik zie ook heel wat mogelijkheden voor mensen met een visuele handicap. Ik blijf graag op de hoogte van deze ontwikkelingen.
Er gebeurd ook erg veel met deze technologie op medisch gebied, stuur me maar een mailtje als je er over wilt discuscieren (dennis-at-op3-punt-com)
Jan en Dennis, jullie zijn beide donderdag op marketing3. Zal jullie daar aan elkaar voorstellen!
I’m also writing to let you be aware of what a fabulous encounter my co1usnRi7;s daughter had visiting your web page. She came to understand some pieces, most notably how it is like to possess an amazing helping mindset to let a number of people completely completely grasp a variety of extremely tough things. You truly exceeded people’s expectations. Many thanks for supplying such necessary, safe, edifying and even cool thoughts on the topic to Janet.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!