Nieuw advertentieformaat: de interactive archway
Adverteerders kunnen op de vernieuwde technologie-site C|net een zeer indringende uiting kopen: de ‘interactive archway’. Dit formaat kan maar twee dagen per week ingezet worden.
De interactieve poort bestaat uit een schermvullend flash-filmpje van vijf seconden op de homepage, dat na afloop een uiting onthult die rondom de belangrijkste headline van de dag gedrapeerd is.
In de technische specs meldt C|net dat deze advertentievorm maar twee dagen per week ingezet kan worden. Bovendien worden aanvragen van geval tot geval beoordeeld. Naar de reden daarvan is het gissen, maar waarschijnlijk wordt het formaat dermate indringend geacht dat men het voorzichtig en spaarzaam wil verkopen, tegen topprijzen uiteraard.
De Archway bouwt voort op het formaat van de ‘intromercial’, een schermvullend openingsfilmpje voordat de eigenlijke homepage zichtbaar wordt. Deze uitingen zijn al eerder op Cnet te zien geweest, en ook bij CBS Marketwatch. Volgens Mediapost laten dit soort uitingen vijf tot tien keer hogere clickratio’s zien dan gewone banners. Dat kan natuurlijk ook zijn omdat bezoekers de uitingen weg willen klikken.
Volgens Mediapost vindt CBS Marketwatch het acceptabel dat een bezoeker een keer per dag een filmpje van 10 seconden te zien krijgt voordat hij de site gratis mag bezoeken.
Bron: