Nieuw! Zoekhelden

11 juli 2013, 10:59

Media-advies op ‘no cure, no pay’-basis

In de rubriek “Nieuw!” besteden we aandacht aan Interessante start-ups, websites, projecten, producten en diensten. Met deze keer in de spotlights: Zoekhelden, opgericht Marcel van Huis en Marc Arnold. Zij bieden media-advies waarbij zij hun beloning laten afhangen van het effect van hun campagnes. Op die manier willen ze groeien, maar dan wel samen met hun adverteerders.

Zoekhelden, waar moeten we jullie van kennen?

Wij zijn twee jonge enthousiaste mediahelden: Marcel van Huis en Marc Arnold. Na jarenlange ervaring bij grote mediabureaus zijn we ons eigen bureau begonnen: Zoekhelden. Marcel van Huis: “Ik werkte eerder als RTV Consultant bij Kobalt, Carat en de laatste 5,5 jaar als Account Director voor Mediaxplain.” Marc Arnold: “Ik was hiervoor Online Director bij Mediaxplain en daarvoor Online planner en consultant bij Kobalt.”

Wat is het idee achter Zoekhelden?

We vinden dat elk bedrijf – groot of klein – gebruik moet kunnen maken van het advies van experts. Zodat bedrijven zich kunnen blijven focussen op het optimaliseren van hun eigen product of dienst. We zien het dan ook als een uitdaging om zowel voor grote als kleine ondernemingen professioneel media-advies en een effectieve inkoop te bieden. Dit kunnen wij door onze kosten laag te houden en door ons te laten belonen naar effect.

Waarom zijn jullie Zoekhelden gestart?

Na elk ruim tien jaar ervaring te hebben opgedaan bij de grote mediabureaus, begon het te kriebelen. Het kan anders, het kan beter, het kan leuker. We hadden volop energie om zelf te gaan ondernemen. Het liefst samen met ondernemende bedrijven. Bedrijven waarmee we samen kunnen ondernemen en meedenken met mediaplannen. We willen dan ook onze beloning laten afhangen van het effect van de campagne. Zo kunnen we samen met onze adverteerders groter worden.

Daarom zitten we altijd persoonlijk rond de tafel met de verschillende bedrijven. En willen we alleen samenwerken met bedrijven waar we een klik mee hebben en alleen werken voor producten en diensten waar we in geloven.

En we maken geen afspraken met mediapartners die de media-inkoop kunnen beïnvloeden. Wel hebben we elke dag contact met de diverse media om op de hoogte te blijven van de mogelijkheden en aanbiedingen. Op deze manier kunnen we de budgetten zo effectief en efficiënt mogelijk kunnen besteden. Zo krijgt elk bedrijf waar we mee samenwerken altijd een transparant en objectief advies dat specifiek op hun mediavraagstuk van toepassing is.

Zoekhelden streeft ernaar om 100% transparant te zijn. Zolang onze klanten het effect van de campagne niet kunnen inzien, kunnen zij ook niet helpen de campagne te verbeteren. Om die reden hebben wij het Zoekhelden Dashboard gebouwd. We zijn begonnen met de statistieken van Adwords, omdat al onze klanten gebruikmaken van die dienst. Maar uiteindelijk moet dit dashboard voor onze klanten de ingang zijn naar alle beschikbare campagnedata.

Welke marketingfacts kun je ons geven?

We kijken altijd verder dan de opdracht en maken hierbij dankbaar gebruik van 'marketingfacts'. Klakkeloos een opdracht uitvoeren is namelijk niets voor ons. Eerst onderzoeken we alle insights van het bedrijf, de markt en de doelgroep. Insights en facts die voor ons binnen handbereik zijn en waar veel te weinig gebruik van wordt gemaakt. Daarna gaan we vol enthousiasme nadenken over marketingmogelijkheden en de optimale inzet van media.

Het liefst zitten we ook met de creatieven van reclamebureaus en communicatiebureaus rond de tafel, zodat we op het juiste moment de mogelijkheden van de ideeën kunnen bekijken, kunnen sparren over nog meer mogelijkheden en samen een creatief en strategisch plan aan bedrijven kunnen presenteren. Wij brengen met Zoekhelden media-advies weer terug bij de reclamebureaus door zeer regelmatig ook echt fysiek bij onze partnerbureaus te gaan werken. We gebruiken dus facts waar een bedrijf effectief iets aan heeft. En die zijn voor elk bedrijf weer anders.

Waar staat Zoekhelden over een jaar?

Over een jaar willen we iets gegroeid zijn. Samen met de bedrijven waarmee we samenwerken. Maar we blijven ook dan nog steeds vanuit onze eigen kracht, enthousiasme en persoonlijke aanpak werken. Want dat is wat ons anders maakt, waarom we echte Zoekhelden zijn. En waarom bedrijven ons graag willen blijven vinden.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!