Nederland 2 meest bekeken zender in 2004

1 januari 2005, 18:32

Nederland 2 heeft afgelopen jaar het hoogste marktaandeel behaald, 18,4 procent (doelgroep 6+, tijdvak hele dag). RTL4 werd tweede met 15,4 procent en Nederland 1 derde met 11,1 procent.

Daarna volgen SBS6 (9,6), Nederland 3 (6,6), Yorin (4,4), Net5 en RTL5 (4,3), Veronica (2,8), Nickelodeon (2,4) en FoxKids (2,1). In de doelgroep boodschappers 20 – 50 jaar is RTL4 de marktleider met 17,5 procent, gevolgd door Nederland 2 met 15,1 procent en SBS6 met 10,6 procent.

Bron: Medialog

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    stijn

    Met dank aan het EK denk ik… de cijfers zullen komende jaren wel anders liggen nu de Mol de uitzendrechten van de eredivisie-samenvattingen heeft.


    2 januari 2005 om 10:09
    at

    Yep Stijn: het aandeel sport is gigantisch, van de 25 best bekeken programma’s in 2004 zijn er 21 voor Nederland 2 waarvan er slechts vier géén sportuitzendingen waren. De best bekeken programma’s van de commerciëlen in de top 25 waren voor SBS6 twee wedstrijden van Oranje, en twee uitzendingen van Idols voor RTL4. Het belang van sport voor elke omroep, maar zeker voor het publieke deel, kan niet beter geillustreerd worden. De Olympische Spelen en de tweejaarlijks afwisselende voetbal EK en WK evenementen leveren evidente bijdragen aan deze gemiddelden. Sport beklijft….


    2 januari 2005 om 10:21
    stijn

    Ik las het net zelf ook op Venturo 😉

    Het lijkt me daarom ook uitgesloten Nederland 2 volgend jaar weer de toppositie gaat pakken.. en als ze vanaf 2010 ook de uitzendrechten van het EK en WK gaan verliezen zullen ze toch wel met hele goede alternatieven moeten komen…


    2 januari 2005 om 10:49

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!