Naast sms-gedragscode nu ook sms-keurmerk

10 september 2003, 15:15

De website Allesoversms.nl heeft een sms-keurmerk ge?ntroduceerd dat toegekend wordt aan ‘betrouwbare sms-diensten’.

Het sms-keurmerk wordt verleend aan organisaties die informatie over de kosten en afmeldprocedures duidelijk op hun eigen website vermelden, aldus Allesoversms.nl.

Het keurmerk voor sms-diensten is opvallend omdat per 1 augustus al een sms-gedragscode actief is. Daarin hebben alle mobiele telecomproviders, enkele service providers en veertien sms-makelaars afgesproken zich aan bepaalde afspraken te houden waardoor sms-diensten overzichtelijker worden voor consumenten.

Volgens Bas Offers, ??n van de initiatiefnemers van het sms-keurmerk, blijven er ondanks het bestaan van de gedragscode nog steeds veel onduidelijkheden bestaan over sms-diensten.

KPN-woordvoerder Steve Hufton vindt het sms-keurmerk wel een goed idee. “Alle initiatieven die meer duidelijkheid geven over sms-diensten, voegen iets toe.”

Volgens Hufton kan het keurmerk makkelijk naast de offici?le sms-gedragscode bestaan. “De sms-gedragscode is voor de industrie van belang. Er is grote vraag naar sms-diensten dus is het alleen maar goed als de kosten hiervan duidelijker worden”, aldus Hufton.

Certificaat

Het keurmerk is via een link verbonden met een certificaat waarmee de echtheid van het keurmerk gecontroleerd kan worden, aldus Bas Offers van Allesoversms.nl. Enkele organisaties hebben inmiddels al een keurmerk zoals voetbalclub PSV, reisorganisatie Tui Reizen en de Amsterdamse omroep AT5.

Het sms-keurmerkinitiatief vloeit voort uit de eerder opgezette website Smsafzeggen.nl. Deze werd ge?ntroduceerd toen in het voorjaar bleek dat het afmelden van sms-diensten in veel gevallen moeilijk was.

Volgens de sms-gedragscode moeten aangesloten sms-aanbieders onder meer de naam, het nummer van de dienst, de kosten voor het ontvangen van de berichten en de frequentie van de berichten aangeven.

Bron:

http://www.webwereld.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!