Multichannel strategie NS?

Multichannel strategie NS?

Multichannel strategie NS?

Een van de vaste lezers van Marketingfacts kreeg op 24 mei jl. een aanbod van de NS om zijn kortingskaart te verlengen. Om het voor hem makkelijk te maken biedt de NS hem de mogelijkheid aan om dit online te doen. In de brief staat dat het verlengen 49 euro kost en indien voor een automatische incasso wordt gekozen krijgt hij daar nog eens 5 euro korting bovenop. Wat schetst zijn verbazing? Via internet moet hij voor hetzelfde aanbod 55 euro betalen. Gaat lekker die multichannel aanpak van de NS!

Multichannel strategie NS?

 


Delen

0
0


Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Leuk voorbeeld van differentiatie binnen de marketingfunctie van NS. Directeur Internet en Directeur Direct Mail drinken schijnbaar geen cup a soup samen om 4 uur.

    geplaatst op
  • het is 'NS' en niet 'de NS'

    geplaatst op
  • Inmiddels heb ik gebeld met NS. Het blijkt dat de prijzen per 30 mei verhoogd zijn. Als oplossing biedt NS aan, dat zij 6 euro terugboeken op het moment dat ik betaald heb voor de kaart. Ik ben benieuwd of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Ik moet nog wel even bellen dat ik het geld heb overgemaakt, ze gaan dat (natuurlijk?) niet automatisch doen.

    geplaatst op
  • Have you seriously ever tried to buy a ticket from NS on line. Do they have something like an e-ticket that I can print out and show to the conductor? Not when I went to Brussels in mid may. I had to go to one of the few manned locations to buy a ticket in person because the NS system will only send tickets through the post (allow 5 days). A friend of mine was also annoyed at the wording of the machines in Schiphol which gave him the impression that an off-peak ticket was cheaper. Did not explain you need to buy a special card for it to be valid...his welcome to Holland was a 20 Euro fine on the train from Amsterdam. Next time, he'll take a taxis cause when he complained to NS via e-mail they sent him a standard reply...incredible that these guys are still in business.

    geplaatst op
  • @Jan - volgens (de) NS wel, volgens de Nederlandse Taalunie niet. Die heeft het over "de NS", zet zoals het van "de VS" en "de VN" spreekt:
    http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/846/

    geplaatst op
  • Een soortgelijke ervaring had ik onlangs toen ik een uittreksel uit de Gemeentelijke BasisAdministratie (GBA) nodig had in mijn gemeente Rotterdam. Rotterdam is best aardig online, dus ik dacht weet je wat, vraag ik het lekker zo aan - ik zag de wachtrijen al voor me. Wat schetst mijn verbazing: aan de balie betaal je € 5,70 voor zo'n uittreksel, doe je het online dan betaal je € 11,55 + € 0,39 verzendkosten.

    Waar gaat het dan mis vraag je je af......

    geplaatst op
  • Inmiddels ben ik er ook achter dat je online maar 2 maanden vooruit kunt verlengen. Vandaag kun je dus online je kaart tussen 2 juni en 2 augustus 2005 verlengen. Ik wil vanaf 8 augustus verlengen. Moet dus nog 6 daagjes wachten. Lijkt Sinterklaas wel.

    geplaatst op
  • Als we dan toch de purist uit gaan hangen hier. Het is: "Wie schetst mijn verbazing", niet "Wat schetst mijn verbazing"

    NS is een eigennaam, ondanks hetgeen de taalunie aangeeft dient men dit dus zonder lidwoord te schrijven. Bij namen van landen en internationale organisaties gebruikt men het lidwoord wel.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.