Multichannel strategie NS?

2 juni 2005, 05:50

Multichannel strategie NS?

Een van de vaste lezers van Marketingfacts kreeg op 24 mei jl. een aanbod van de NS om zijn kortingskaart te verlengen. Om het voor hem makkelijk te maken biedt de NS hem de mogelijkheid aan om dit online te doen. In de brief staat dat het verlengen 49 euro kost en indien voor een automatische incasso wordt gekozen krijgt hij daar nog eens 5 euro korting bovenop. Wat schetst zijn verbazing? Via internet moet hij voor hetzelfde aanbod 55 euro betalen. Gaat lekker die multichannel aanpak van de NS!

Multichannel strategie NS?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    360 Graden feedback

    Leuk voorbeeld van differentiatie binnen de marketingfunctie van NS. Directeur Internet en Directeur Direct Mail drinken schijnbaar geen cup a soup samen om 4 uur.


    2 juni 2005 om 06:07
    Jan Louwers

    het is ‘NS’ en niet ‘de NS’


    2 juni 2005 om 06:09
    janm

    Inmiddels heb ik gebeld met NS. Het blijkt dat de prijzen per 30 mei verhoogd zijn. Als oplossing biedt NS aan, dat zij 6 euro terugboeken op het moment dat ik betaald heb voor de kaart. Ik ben benieuwd of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Ik moet nog wel even bellen dat ik het geld heb overgemaakt, ze gaan dat (natuurlijk?) niet automatisch doen.


    2 juni 2005 om 07:07
    Jonathan Marks

    Have you seriously ever tried to buy a ticket from NS on line. Do they have something like an e-ticket that I can print out and show to the conductor? Not when I went to Brussels in mid may. I had to go to one of the few manned locations to buy a ticket in person because the NS system will only send tickets through the post (allow 5 days). A friend of mine was also annoyed at the wording of the machines in Schiphol which gave him the impression that an off-peak ticket was cheaper. Did not explain you need to buy a special card for it to be valid…his welcome to Holland was a 20 Euro fine on the train from Amsterdam. Next time, he’ll take a taxis cause when he complained to NS via e-mail they sent him a standard reply…incredible that these guys are still in business.


    2 juni 2005 om 07:22
    janm

    Inmiddels ben ik er ook achter dat je online maar 2 maanden vooruit kunt verlengen. Vandaag kun je dus online je kaart tussen 2 juni en 2 augustus 2005 verlengen. Ik wil vanaf 8 augustus verlengen. Moet dus nog 6 daagjes wachten. Lijkt Sinterklaas wel.


    2 juni 2005 om 09:09
    Burt Bacharach

    Als we dan toch de purist uit gaan hangen hier. Het is: “Wie schetst mijn verbazing”, niet “Wat schetst mijn verbazing”

    NS is een eigennaam, ondanks hetgeen de taalunie aangeeft dient men dit dus zonder lidwoord te schrijven. Bij namen van landen en internationale organisaties gebruikt men het lidwoord wel.


    16 juni 2005 om 09:38

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!