minder tv, meer surfen

3 juni 2004, 17:35

imageVolgens een onderzoek van de Britse breedbandprovider Wanadoo gaat internetten steeds vaker ten koste van tv-kijken. Op basis van een dagboek waarin duizend internetters bijhielden hoeveel tijd ze per dag aan tv en aan internet besteedden bleek dat men minstens twee uur per week liever aan de computer dan in z’n luie zetel voor de tv zit. Breedbandinternet is dan ook het snelst groeiende medium in het gemiddelde huishouden, gedeeltelijk doordat het volgens de ondervraagden voorziet in alle mediabehoeften: zowel ontspanning, nieuws als muziek zijn online te vinden. Volgens directeur advertentieverkoop Dave McCall is het belangrijk dat de adverteerders hierop inspelen en hun reclames aanpassen aan de resultaten van het onderzoek.

Meer lezen:

http://www.tweakers.net/nieuws/32703/nieuws.dsp

Onderzoek Wanadoo: ‘minder tv, meer surfen’

http://www.brandrepublic.com/digitalbulletin/news_story.cfm?articleID=212410&Origin=DB31052004

Broadband erodes television viewing hours says survey

Broadband hits four million mark

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/3770369.stm

http://www.imediaconnection.com/content/3255.asp

Multi-Channel Goes Both Ways

Embarrassment of Niches

http://www.imediaconnection.com/content/3575.asp

Internetgebruik verdubbeld door breedband

http://www.telegraaf.nl/i-mail/article11047921.ece

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!