Meldpunt Stop Telefoonterreur

31 maart 2005, 17:11

Meldpunt Stop TelefoonterreurDe consumentenbond heeft een meldpunt Stop telefoonterreur geopend. De bond onderzoekt waar de consument zich aan precies aan ergert en om welke bedrijven het gaat. Tevens wordt gecheckt of men na blokkade van telefoonnummers via infofilter.nl nog gebeld wordt.

Inmiddels zijn al meer dan 2000 meldingen binnengekomen. Klachten die eruit springen zijn het tijdstip van bellen, tijdens het eten of zaterdagochtend vroeg, en de agressieve toon van de verkopers. Consumenten geven aan vaak ongevraagd gebeld te worden over hypotheken, verzekeringen, pensioen en creditcards.

Hopelijk gaat de consumentenbond nu eens zorgvuldig te werk alvorens er conclusies worden getrokken en heeft men lering getrokken uit eerder onderzoeken aangaande luchtverfrissers, tefal strijkijzers en de camera’s bij C1000.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    In de Adformatie van deze week een reactie van de diverse brancheverenigingen. De branchevereniging van direct marketeers DDMA vindt een permanent loket voor klachten over telemarketing – zoals voorgesteld door VCN (Vereniging voor Contactcenters Nederland) en WGCC (Werkgeversvereniging Contactcenters) – nog ‘een stap te ver’. VCN en WGCC juichen de actie van de Consumentenbond officieel toe. VCN betwijfelt echter of het mogelijk is om in drie dagen een representatief oordeel te kunnen vormen over de branche. VCN en WGCC hebben daarom liever een permanent meldpunt.


    31 maart 2005 om 21:28
    Hans

    Ik word er stapelgek van. Ik krijg elke week en soms vaker wel zo’n ongewenst telefoontje. Hoe stop ik dat. Ik ben afgemeld bij Belmijniet


    23 augustus 2017 om 10:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!