Meldpunt Stop Telefoonterreur
De consumentenbond heeft een meldpunt Stop telefoonterreur geopend. De bond onderzoekt waar de consument zich aan precies aan ergert en om welke bedrijven het gaat. Tevens wordt gecheckt of men na blokkade van telefoonnummers via infofilter.nl nog gebeld wordt.
Inmiddels zijn al meer dan 2000 meldingen binnengekomen. Klachten die eruit springen zijn het tijdstip van bellen, tijdens het eten of zaterdagochtend vroeg, en de agressieve toon van de verkopers. Consumenten geven aan vaak ongevraagd gebeld te worden over hypotheken, verzekeringen, pensioen en creditcards.
Hopelijk gaat de consumentenbond nu eens zorgvuldig te werk alvorens er conclusies worden getrokken en heeft men lering getrokken uit eerder onderzoeken aangaande luchtverfrissers, tefal strijkijzers en de camera’s bij C1000.
In de Adformatie van deze week een reactie van de diverse brancheverenigingen. De branchevereniging van direct marketeers DDMA vindt een permanent loket voor klachten over telemarketing – zoals voorgesteld door VCN (Vereniging voor Contactcenters Nederland) en WGCC (Werkgeversvereniging Contactcenters) – nog ‘een stap te ver’. VCN en WGCC juichen de actie van de Consumentenbond officieel toe. VCN betwijfelt echter of het mogelijk is om in drie dagen een representatief oordeel te kunnen vormen over de branche. VCN en WGCC hebben daarom liever een permanent meldpunt.
Ik word er stapelgek van. Ik krijg elke week en soms vaker wel zo’n ongewenst telefoontje. Hoe stop ik dat. Ik ben afgemeld bij Belmijniet