MEC in 10 Minuten: Thecla Schaeffer (G-Star)

20 december 2012, 11:29

G-Star ontvangt MEC in 10 Minuten omgeven door de collectie van 2013. Toch is G-Star helemaal niet zo'n hip merk, vertelt strategy director Thecla Schaeffer. Het merk staat juist voor behoud van stijl en modellen en laat zich – anders dan andere merken – veel minder opjagen door de tijd. Veel items in de collectie zijn gedurende lange tijd door retailers te bestellen. Misschien één van de succesfactoren die maken dat G-Star minder van de recessie voelt dan andere. Thecla deelt ook haar visie op het merk ten tijde van de economisch uitdagende tijden. G-Star staat voor Modern Denim, maar de designers halen hun inspiratie uit het verre verleden en uit gebieden ver buiten de mode.

Joris van Zoelen
Co-Founder, Managing Partner, Identiteitsstrateeg bij Synergie | identiteits- en merkstrategie

Co-founder van Synergie in 1995. Synergie is een strategisch adviesbureau dat organisaties helpt een merk te worden en blijven. Wij ontwikkelen marktstrategieën vanuit organisatie en ondersteunen bij het doorleven. Identiteit is altijd ons uitgangspunt omdat organisaties met gedeelde ambities hun categorie verslaan. Het bureau maakt onderdeel uit van Central Park - Group for Growth. Joris is mede-oprichter van Central Park, waarvan ook Mantion - bureau voor ondernemingsstrategie en -cultuur, Brand Republic (reclamebureau in Utrecht en Alkmaar) en Pure Activatie onderdeel zijn. In zijn vrije tijd is hij actief met De Nederlandse Wijnwinkel: de eerste online winkel met alleen Nederlandse wijnen. Voormalig voorzitter van Pragma en Nima Communicatie. Voorzitter van het MEC, voorzitter van Creative Connection en juryvoorzitter van CCB. Spreker en publicist, onder andere voor MEC in 10 Minuten op MarketingFacts en MarketingTribune.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!