Lovemarks

24 januari 2005, 07:13

Lovemarks, een term uitgevonden door Saatchi & Saatchi past perfect in de Experience economy, de verandering naar een feminine samenleving, de logica van het gevoel en dienstbaar leiderschap. Het combineert een aantal facetten die we als belangrijk zijn gaan ervaren. De essentie is REAL: Respect, Emotion, Action, Love. Het is de overtreffende trap van brands. Het gaat hierbij om mysterie, sensualiteit en intimiteit. Een Lovemark laat commitment, passie en empathie zien. Een Lovemark is een belevenis op zich. Ofwel ‘Loyaly beyond Reason’. En er zijn al veel van dit soort ‘merken’. Design is een belangrijk onderdeel van Lovemarks. Daarom passen ze ook zo goed in de Experience Economy. Kevin Roberts CEO van Saatchi & Saatchi en Tom Peters praten over de invloed van design in een Webinar te downloaden op: http://hmestrum.blogs.com/my_weblog/2005/01/lovemarks.html De slides zijn ook te bekijken en zijn een voorbeeld van design in presentaties. Net als de site van Saatchi & Saatchi trouwens. Een echte belevenis! Tom Peters heeft Kevin Roberts ook geinterviewd als Cool Friend. Van het boek Lovemarks kun je in mijn posting een hoofdstuk lezen. Ook hier ‘proef’ je als het ware wat een Lovemark is en wat een leesbelevenis zou kunnen zijn.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!