Louisa Heinrich: “Ik geloof in bedrijven die mensen helpen ideeën uit te wisselen”

13 september 2012, 11:30

Volgende week maandag en dinsdag vindt in het EYE Filminstituut in Amsterdam het PICNIC-festival plaats dat dit jaar als thema “New Ownership: the shift from top down to bottom up” heeft. Op beide dagen spreekt Louisa Heinrich, strategy director bij Fjord, een bureau dat zich toelegt op digital service design. Zij zal tijdens het PICNIC-festival haar licht laten schijnen over media literacy en wat het betekent om te gaan met onze quantified selfs. Wij vroegen Louisa naar haar ideeën over en ervaringen met new ownership als vooruitblik op volgende week.

Op welke manier past u zelf het concept van het PICNIC-thema new ownership: the shift from top down to bottom up toe? Aan welke projecten werkt u momenteel waarin dit nieuwe eigenaarschap een rol speelt?

Ik ben verantwoordelijk voor thought leadership bij Fjord en er ligt een grote nadruk op het individu in al onze standpunten. Het is bij ons een mentaliteit die we toepassen bij onze klanten en in al ons werk. Het individu moet de machtpositie innemen, dat is in mijn ogen een belangrijk onderdeel van eigenaarschap.

Met korting naar PICNIC!

Marketingfacts is mediapartners van het PICNIC-festival en zal er volgende week verslag van doen. Tijdens het event zullen o.a. Doc Searls, Byron Reese en Tim O'Reilly het podium betreden – zie het volledige programma.

Kaarten zijn beschikbaar per dag of voor beide dagen. Lezers van Marketingfacts krijgen zelf 30% korting. Gebruik daarvoor bij de aanschaf van je ticket de kortingscode 12piC30.

Welke bedrijven of organisaties begrijpen volgens u new ownership en staan vooraan bij de toepassing van deze megatrend in hun producten, diensten, ervaringen en businessmodellen? En waarom zijn ze daarin succesvol?

Ik denk daarbij voornamelijk aan de bedrijven die mensen de tools geven om ideeën, goederen en diensten uit te wisselen en te verhandelen – partijen als Etsy, Gidsy en Kickstarter, om er een paar te noemen. Zij zijn succesvol omdat ze mensen een begrijpelijke en unieke waarde leveren en ze plaatsen het beheer in de handen van de gebruiker zonder ze te dwingen ook experts te worden in de infrastructuur. In essentie: “they allow people to own what they trade, and trade what they own”.

Waarom heeft u uw medewerking verleend aan PICNIC? Wat hoopt u zelf bij te dragen aan het evenement en wat hoopt u dat de samenwerking u zelf oplevert?

Ik hoop mijn gedachten te bespreken, bediscussiëren en ontwikkelen en te leren van de gedachten en invalshoeken van anderen. Mijn passie en energie liggen in dit onderwerp en ik kijk ernaar uit hetzelfde te ervaren bij de andere deelnemers. Elke idee wordt beter als het gedeeld, besproken, heroverwogen en doorontwikkeld wordt. Discussie met intelligente en gepassioneerde mensen is een van de meest inspirerende activiteiten die ik ken.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!