[Livestream] Content Club #8 over data-driven content: big or bullshit?
Vanavond vindt de lente-editie – nr. 8 alweer – van de Content Club plaats in Rotterdam, met sprekers van Marktplaats.nl, Graydon en CleverLions. Het thema is ‘Data-driven content: big or bullshit?’ Ook als je er niet zelf bij bent, kun je het wel vanaf ca. 19.30u meebeleven dankzij deze livestream!
Livestream
Je kunt de livestream ook volgen via http://portal.livestreams.nu/cc08.
Onderwerp
De moderne marketeer drijft op data. Want iedereen wil toch profiteren van de voorspellende waarde die gedrag uit het verleden oplevert? En waarom zou je niet inzetten op slim gebruik van meerdere databronnen als je je klanten daarmee een nog persoonlijker en dus relevanter aanbod kunt doen? Ook in de wereld van contentmarketing wordt (big) data met de dag belangrijker. De juiste content, op het juiste moment bij de juiste doelgroep brengen; dat is immers het grote doel.
Het bekendste voorbeeld is natuurlijk de hitserie House of Cards: de keuze voor welke regisseur, acteurs en plot is volledig bepaald op basis van uitvoerige analyses op gebruiks- en gebruikersdata van Netflix-kijkers. En ook in andere marktsegmenten – van e-commerce tot banking – wordt met marketing automation steeds vaker data-driven content aangeboden. Maar… is het gebruik van data nu echt de heilige graal? En is het alleen big of toch ook vaak een beetje bullshit?
Hierover wordt gesproken en gediscussieerd op #CC08.
Programma
- Brandcase: Mark Beekman, marketing director van Graydon – credit mangement services. Mark spreekt over hoe Graydon dankzij big data (analyses) en marketing automation succesvol nieuwe leads wist binnen te halen en… te verzilveren.
- Brandcase: Robin Schuil, innovation program manager van Marktplaats.nl. Over hoe Marktplaats.nl big & small data inzet om nog betere resultaten te boeken.
- Expert Talk: Erik van Heeswijk, ceo van start-up en consultancy company CleverLions (en ex-hoofdredacteur VPRO Digitaal). Erik neemt ons op zijn altijd bevlogen wijze mee in de wereld van data, content recommendation, personalisatie en meer!
Het programma start om 19.30 en duurt tot ca. 21.45 uur en eindigt met de altijd vurige krukjessessie met publiek en sprekers.
Gisteren aanwezig geweest. Ik vond het een topsessie. Een aanrader!