[Live verslag] NIMA Marketing Day 2024

Verslag van de NIMA Marketing Day 2024.

13 juni 2024, 13:16 2083 x gelezen

Vandaag vindt voor de 8ste keer de NIMA Marketing Day georganiseerd door NIMA en MarketingTribune. De NMD is hét grootste marketingfestival van Nederland. Ongeveer heel marketing minded Nederland is samengekomen op een dag vol inspiratie, innovatie en inzichten.

De dag werd afgetrapt met twee keynotes door Rico Bakker (over de kracht van een slecht idee) en Nathalie Lam (Philips, over de toegevoegde waarde van DEI en ESG in campagnes). Ook werden de NIMA Marketing prijzen uitgereikt in de categorieën Small, Medium en Large. In de categorie Small won het bedrijf Soof, in de categorie Medium De Koffiejongens en bij Large de SNS Bank.

NIMA uitreiking

De gehele dag zijn er talks bij te wonen van onder meer Intertoys (over hun contentstrategie: zien spelen, doet spelen), AFAS (van data naar daadkracht) en ABN AMRO (hoe breng je behavioural design in de praktijk? Obstakels, learnings en tips.).

Later volgt een samenvatting van een aantal van de cases.

Intertoys DeFabrique DeFabrique

 

 

 

Imke Walenberg
Hoofdredacteur Marketingfacts bij BBP Media

Sinds mei 2024 is Imke Walenberg de nieuwe hoofdredacteur MarketingFacts. Met meer dan 15 jaar kennis en ervaring op contentgebied – zowel aan de PR, Communicatie als ondernemerskant, weet ze waar ze het over heeft. Haar Bachelor Taal & Cultuurstudies en Master (Mediëvistiek) behaalde ze aan de Universiteit Utrecht. Naast hoofdredacteur MarketingFacts is Imke ook oprichter en eigenaar van lifestyle platform Daily Cappuccino. Voor dit platform werkte ze samen met merken als Philips, Center Parcs en Gazelle. Op automotive gebied heeft ze een flinke staat van dienst, met samenwerkingen met o.a. Volvo, Suzuki, Renault en Volkswagen. Ook was Imke verbonden als eindredacteur/contentadviseur bij EEN Media in Amsterdam en doceerde ze Digitale Marketing, Ondernemerschap en E-commerce aan de Hogeschool TIO in Utrecht.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!