Lekker & Laag

20 april 2005, 15:26

Laurus heeft vandaag in Rotterdam-Hoogvliet de eerste Lekker & Laag Superstore geopend. De nieuwe winkel is wat in de levensmiddelenbranche een ‘no compromise’-winkel genoemd wordt. Er worden geen concessies gedaan aan de prijs, en ook niet aan het assortiment.

De nieuwe formule biedt gegarandeerd de laagste vaste prijs in de markt. Klanten die een product elders tegen een lagere vaste prijs aantreffen, krijgen dit tegen overlegging van de kassabon gratis mee naar huis. De winkelprijs wordt vervolgens onmiddellijk aangepast.

Het assortiment is van hoge kwaliteit en zeer uitgebreid. In Hoogvliet zijn op 3.000 m2 zo’n 30.000 artikelen te vinden, twee keer zoveel als in de gemiddelde supermarkt. Opvallend daarbij is ook de afwijkende indeling van de winkel die bij de ingang, in tegenstelling tot hetgeen in Nederland gebruikelijk is, start met non-food artikelen en het gebruik van plastic winkelwagentjes.

De winkel in Hoogvliet is de eerste van 4 proefwinkels aan het einde van het jaar wordt de nieuwe formule geevalueerd.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!