Lancering van de 6e editie van het grootste socialmedia-onderzoek van Nederland: #SMM6

21 oktober 2013, 13:59

Hoe succesvol zijn de grootste merken van Nederland in social media?

Op dinsdag 29 oktober presenteert Social Embassy in Trouw in Amsterdam voor de zesde keer de Social Media Monitor met bijbehorende ranglijst. De Social Media Monitor is het onafhankelijke en langstlopende socialmedia-onderzoek van Nederland. Het geeft inzicht in de ontwikkeling van social media en de inzet ervan door topmerken.

Het doel van de Social Media Monitor is om in kaart te brengen hoe de topmerken social media inzetten om bedrijfsdoelstellingen te realiseren. Ruim 75 topmerken verleenden medewerking aan het onderzoek. Zij hebben vragen beantwoord over doelstellingen, budgetten, interne organisatie, inzet van verschillende kanalen en verwachtingen & ontwikkelingen.

Serious business

Uit de resultaten is gebleken dat social media als industrie volwassen wordt, serious business dus. Bedrijven investeren meer dan ooit in social media, nemen social media managers aan, integreren social media binnen bedrijfsfuncties zoals de klantenservice.

Op 29 oktober wordt bekendgemaakt welke merken de ranglijst van 2013 aanvoeren en blikken we samen vooruit op de toekomst van social media. Naast de resultaten van het onderzoek zijn er inspirerende presentaties van bijzondere sprekers, namelijk:

  • Martin de Munnik, directeur Neurensics over de werking van social media in ons brein.
  • Arjen van Veelen, o.a. redacteur en columnist bij nrc.next en schrijver van ‘En hier een plaatje van een kat’. Hij spreekt over de sociale fenomenen van het heden.

Voor meer informatie, zie www.socialmediamonitor.nl.

5 x gratis toegang

De lancering van de Social Media Monitor is 'invitation-only'. Maar als jij een beetje snel bent met reageren, kun je erbij zijn. Tweet zo snel mogelijk “Ik wil naar de lancering van #SMM6!“.De eerste 5 tweets worden beloond met een ticket voor 29 oktober. Dus waar wacht je nog op?

Update 21 oktober 2013, 16:30 uur: Helaas, de 5 plaatsen zijn vergeven. Maar gelukkig houden we je hier op Marketingfacts volgende week ook helemaal op de hoogte van #SMM6!

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!