Klaas Weima en Joost Verhoeven in SWOCC-bestuur
Het bestuur van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie heeft Joost Verhoeven van de Universiteit Tilburg en Klaas Weima van Energize ingelijfd. Verhoeven is Assistant Professor aan de afdeling Communication and Cognition.
Joost Verhoeven verzorgde verschillende SWOCC-uitgaven waaronder publicatie 60 over medewerkers als merkambassadeurs op sociale media, publicatie 64 over de relatie tussen merk- en werkwaarden en publicatie 78 ‘Hoe Medewerkers Merken Maken’. Via de bijdragen van SWOCC staan er ook een aantal postings van hem op Marketingfacts.
Klaas Weima is oprichter en Managing Director bij Energize, schrijver van een indrukwekkend stapeltje marketingboeken (waaronder ‘Verdiende Aandacht’) en bekend van CMOtalks. Ook hem kennen we als Marketingfacts-blogger van het eerste uur. Met zijn bedrijf heeft hij als onderzoekspartner al verschillende SWOCC-studies ondersteund en geïnitieerd.
Joost Verhoeven en Klaas Weima vervangen Peeter Verlegh (VU) en Willem Jan Lems (Blendle), die eerder dit jaar uit het SWOCC bestuur zijn getreden. Verlegh was tot zijn transfer van de UvA naar de VU ook directeur van SWOCC. Naast Verhoeven en Weima bestaat het SWOCC bestuur momenteel uit Mary Hoogerbrugge, Martin Kersbergen, Marjolijn Antheunis, Esther Overmars en Andy Santegoeds.
Vorige week schreven we een uitgebreid artikel over SWOCC voor het onderwijs.