Janneke van den Heuvel (TryLikes): “Wij willen de fysieke wereld van klantbeleving meetbaar maken”
“Online kun je alles meten en snel verbeteren”, aldus Janneke van den Heuvel, co-founder van TryLikes. “Wij wilden de fysieke wereld meetbaar en slim maken. Toen kwamen we al heel snel op klantbeleving.”
Janneke heeft een aantal startups achter de rug. Van een modemerk voor tassen tot een softwareplatform voor kinderopvang en ouderenzorg. Niet allemaal een echt succes, maar wel een leerschool. Haar nieuwste bedrijf heet Trylikes en biedt iedereen die klanten over de vloer krijgt de kans hun mening te vragen door een simpele like of dislike
Het verzamelen van data is in de fysieke wereld nog niet zo makkelijk als online. Toch lukt het met het slimme meetstation van TryLikes. Maar wat dan? Janneke: “De consument is er uiteindelijk het meeste bij gebaat als er een hele goede experience ontstaat. Als de service op niveau is, het netjes is opgeruimd en iedereen vriendelijk is. Als alles goed op orde is, krijg je ruimte om echt oog te hebben voor die consument. Maar we moeten eerst inzichtelijk maken waar het aan schort.”
Het is niet nodig dat je een GoogleAnalytics-Guru bent om met het ‘meetstation’ en het bijbehorende dashboard van TryLikes om te kunnen gaan. Janneke: “Dat is een belangrijk onderdeel van dit systeem. Simplicity wordt vaak nog onderschat bij innovaties. Natuurlijk is er aan de achterkant ook wel wat complexiteit van ons systeem. Maar door het zo supersimpel te maken, zie je eigenlijk dat iedereen daadwerkelijk begrijpt wat er staat. Maar nog belangrijker, dat iedereen acteert op die data.”
Wat voor interessante data verzamelen de klanten van TryLikes en waar wil TryLikes naartoe? Kijk de hele aflevering!