Internet in VS populairder dan andere media

4 oktober 2004, 07:00

Volgens de Generational Media Study (pdf) van adviesbureau Frank Magid Associates is internet inmiddels belangrijker dan alle andere media in de leeftijdsgroep 18-54 jaar. Het adviesbureau onderzocht de voorkeuren met betrekking tot mediagebruik van Amerikanen.

Een aantal conclusies uit het onderzoek:

  • Breedband aansluiting speelt een belangrijke rol bij de toegankelijkheid van internet: breedbandabonnees tussen de 18 en 34 jaar maken 52% meer gebruik van het web dan hun leeftijdgenoten die nog moeten inbellen.

  • In de leeftijd van 35 tot en met 54 jaar spendeert 30% meer tijd online met breedband en boven de 55 jaar is dat aantal 42%.

  • Van alle gebruikers tussen de 18 en 54 jaar gaf 45,6% aan dat ze nu eerst naar internet gaan voor informatie en ‘fun’, vergeleken met 34,6% televisie.

  • Daarna volgen boeken 7,5%, radio (3,2%), dagbladen (3,2%), video’s/DVDs (2,8%) video/computer games (2,1%) en tijdschriften (0,9%).

  • 97% zegt dat internet even goed of beter is als bron van informatie voor producten en muziek.

  • 83% vindt het lezen van een verhaal evengoed of beter dan in de krant.

  • 67% bekijkt liever een (korte) videoclip via de PC dan op de televisie.

Bron:

http://www.mediafacts.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!