Internet in VS populairder dan andere media
Volgens de Generational Media Study (pdf) van adviesbureau Frank Magid Associates is internet inmiddels belangrijker dan alle andere media in de leeftijdsgroep 18-54 jaar. Het adviesbureau onderzocht de voorkeuren met betrekking tot mediagebruik van Amerikanen.
Een aantal conclusies uit het onderzoek:
-
Breedband aansluiting speelt een belangrijke rol bij de toegankelijkheid van internet: breedbandabonnees tussen de 18 en 34 jaar maken 52% meer gebruik van het web dan hun leeftijdgenoten die nog moeten inbellen.
-
In de leeftijd van 35 tot en met 54 jaar spendeert 30% meer tijd online met breedband en boven de 55 jaar is dat aantal 42%.
-
Van alle gebruikers tussen de 18 en 54 jaar gaf 45,6% aan dat ze nu eerst naar internet gaan voor informatie en ‘fun’, vergeleken met 34,6% televisie.
-
Daarna volgen boeken 7,5%, radio (3,2%), dagbladen (3,2%), video’s/DVDs (2,8%) video/computer games (2,1%) en tijdschriften (0,9%).
-
97% zegt dat internet even goed of beter is als bron van informatie voor producten en muziek.
-
83% vindt het lezen van een verhaal evengoed of beter dan in de krant.
-
67% bekijkt liever een (korte) videoclip via de PC dan op de televisie.
Bron: