Internet doorslaggevend bij aankoop eerste auto
Traditionele massamedia speelt nog maar nauwelijks een rol van betekenis voor mensen die voor het eerst een auto kopen. Zij ori?nteren zich vooral op internet. 35 procent noemt het web als belangrijkste informatiebron, tegen 8 procent voor televisie en vier procent voor tijdschriften. Dit blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse Polk Center for Automotive Studies (via: eBase).
Worden wij daarom doodgegooid met spotjes van Skoda???
Waarin de Skoda rijder langer nadenkt en toch voor in de rij staat.
Het kind is even weg…
Maar loopt leter dapper mee de winkel uit met z`n eerste
gestolen bezemsteel!!!
Een beetje vreemd onderzoek. First Time Buyers kopen in de meeste gevallen geen nieuwe auto. In traditionele media is de tweedehandsmarkt op print na nauwelijks aanwezig in tegenstelling tot ‘nieuw’. Al in 2002 speelde internet een belangrijke rol in het beslissingsproces voor de aanschaf van een occasion. Destijds in Nederland al in 40% van alle gevallen. kijk naar het grote succes van autotrader, auto-online, autotrack en later CtC platform marktplaats.
Die site’s zijn inderdaad prima. Zag nu weer een nieuwe auto site, http://www.autooz.nl, dit gaat weer een stapje verder en is heel uitgebreid. Neem eens een kijkje zou ik zeggen.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!