I-mode actie iets te succesvol

2 maart 2004, 20:37

De actie van KPN om bezitters van een i-mode telefoon op de schrikkelzondag gratis te laten surfen was iets te succesvol. Duizenden mobiele bellers die de dienst eens wilden uitproberen kregen nul op rekest wegens grote drukte.

“Het was zo druk dat gebruikers soms moeite hadden om pagina’s te bekijken”, meldt KPN in een verontschuldigend berichtje op de i-mode site. Als pleister op de wonde geeft KPN i-mode bezitters kans op een dvd van The Matrix.

Volgens woordvoerder Steven Hufton was men bij KPN verrast door het succes van de schrikkeldag-actie. “Vanaf 12 uur ‘s nachts was er een veelvoud aan aanvragen voor content en diensten. Dat heeft geleid tot congestie op het netwerk, te vergelijken met opstoppingen door te grote drukte op de snelweg.”

Tot een stortvloed aan klachten heeft dit volgens Hufton niet geleid: ” Het was een gratis actie, er zijn dan ook geen echte gedupeerden.” Hoeveel mensen op 29 februari i-mode gratis hebben uitgeprobeerd kan de woordvoerder niet zeggen.

Bron:

http://www.telegraaf.nl/i-mail/article8465941.ece

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!