I want my Mf.tv: kijkvoer voor je zondag

26 februari 2017, 08:00

En kijk je al elke dag op Marketingfacts.tv? Nee? Geeft niet joh. Volg ons anders op Twitter, like ons op Facebook, sleep MF.tv naar je bookmarks of zet MF op je homescreen. Dan komen al die lekkere video’s vanzelf bij je langs. Hier alvast een selectie video’s van de afgelopen week. We gaan van kort naar lang.

Waarheid

De New York Times gaat campagne voeren voor de waarheid in een wereld waarin nepnieuws en alternatieve feiten terrein winnen. De waarheid, en de mensen die die waarheid vinden, zijn van levensbelang. In 30 seconden leggen ze je dat uit.

De eerste vlogger

Met twee filmmakers maakte Hans van Mierlo een intrigerende campagnevideo. In zijn regenjas stapt de toen nieuwbakken fractieleider in een hypnotiserend tempo door de stad terwijl hij zijn mijmeringen deelt. Een soort vlog avant-la-lettre van een minuut en zeven seconden.

Robotrechten

Ervaart je broodrooster straks pijn als hij maar slim genoeg wordt? En moeten slimme objecten en robots dan ook rechten krijgen om zich tegen die pijn te beschermen? Die filosofische vragen worden mooi behandeld in deze video van zes minuten.

Plastische Snapchat

Wat is het effect van plastische chirurgie op social media? En wat is het effect van social media op plastische chirurgie? Dr. Matthew Schulman (voor de liefhebbers: @nycplasticsurg) is de populairste plastisch chirurg op Snapchat en deelt regelmatig beelden van ingrepen en operaties in uitvoering. De vraag is: is Schulman een beautyvlogger? Hij klinkt in ieder geval als iemand die zich met marketing bezig houdt: “This year its Snapchat, next year who knows. I want to be leading, not following.” Deze reportage van twaalf minuten is bizar en intrigerend.

Advertenties

De achterpagina van de Telegraaf blijft een favoriete plek voor veel adverteerders. De grootste krant van Nederland betekent veel bereik. Maar het is de vraag of je de gewenste doelgroep niet beter en goedkoper kunt bereiken. Adoptiq helpt daarbij. De kersverse COO Jeroen Verkroost vertelt in een half uurtje over advertenties, doelgroepen en de klik daartussen.

Nog geen genoeg? Wat dacht je van Snapchat voor honden? Of Mark Zuckerberg als president? Of neem een kijkje bij de nieuwe Apple Campus, hack de telefoon van Trump en doe stoer bij je koffie over hoeveel je van A.I. weet. Of struin zelf even door al die andere video’s.

Een mooie zondag gewenst!

Thomas van Manen
Journalist en oud-hoofdredacteur bij Marketingfacts

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!