Het succes van TinyURL

16 maart 2004, 22:11

Iedereen kent TinyURL of een van de andere aanbieders die het mogelijk maken om (gratis) een onmogelijke URL om te zetten in kort en goed te onthouden URL. Wired heeft deze week een interview met Kevin Gilbertson, de bedenker van TinyURL. Hoe een simpel idee kan resulteren in een groot succes. TinyURL ontvangt maandelijks 80 miljoen pageviews voor 2,3 miljoen URL’s (8.400 nieuwe TinyURL’s per dag).

Begrijp nog niet helemaal het nut van HugeURL maar grappig is het wel.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    evroekel

    Eerlijk gezegd vind ik het gebruik van die tinyurl’s hoogst irritant. Je hebt als gebruiker geen idee waar je op zit te klikken, is het een pdf, is het een executable, een dialer, is het een gerenomeerde url of kom ik ergens op een pornosite terecht?


    28 maart 2005 om 09:09

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief