Het succes van collegehumor.com

Het succes van collegehumor.com

Terwijl in Nederland weblogs als Geenstijl, Retecool en Volkomenkut zich moeten ‘behelpen’ met een ‘handjevol’ bezoekers, trekt een website als collegehumor.com in de VS inmiddels meer dan 6 miljoen unieke bezoekers per maand. Ter vergelijking, in Nederland is MSN de meest bezochte website met ca. 5 miljoen unieke bezoekers per maand.

Ook over het adverteren via dit soort websites doen ze in de VS minder moeilijk dan in Nederland. Op collegehumor.com, in 1999 opgezet door twee studenten Josh Abramson en Ricky Van Veen, hebben inmiddels bedrijven als General Motors, Sony Motion Pictures, AT&T Wireless, Comedy Central, Durex Condoms en Dreamworks Motion Pictures geadverteerd.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.