Gratis glossy voor heel Nederland
Een tijdje geleden las ik over een nieuw blad, Tjeq. Deze gratis glossy wordt, volgens de website, deze maand in een oplage van 6,4 miljoen exemplaren huis-aan-huis verspreid.
In Tjeq kan niet worden geadverteerd, alleen ‘deelgenomen’. Deelnemers krijgen in het magazine de mogelijkheid om lezers naar een Tjeqweblink te verwijzen. Daar kan vervolgens directe verkoop plaatsvinden.
De site meldt verder:
Hoewel Tjeqmagazine uit opbrengsten van deelnemers wordt bekostigd, is redactionele onafhankelijkheid gewaarborgd. De organisatie van Tjeq wil binnen afzienbare tijd ook actief worden met digitale televisie, waardoor Nederland een groot multimediaal concept rijker is.
Zelf ooit begonnen als advertentieverkoper bij een huis-aan-huisblad, werd ik nieuwsgierig naar m??r Tjeq. Helaas bleef mijn mailtje aan John Frijters van Tjeq, verstuurd op 8 november, tot op heden onbeantwoord. Weet iemand anders al wat meer over dit initiatief?
De Telegraaf besteedde in augustus aandacht aan Tjeq.
Zo op het eerste gezicht zie ik geen overeenkomsten. Tjeq is een handelsnaam van uitgeverij OQ in Veldhoven, op hetzelfde adres zit de registrant van Tjeq.nl, Reset B.V.
Wil je meer info over Tjeq dan kun je me mailen via [email]marjon@tjeq.com[/email] We hebben een duidelijke propositie die ik je met plezier doormail.
met vriendelijke groet
@Marjon
Ik heb het mailtje dat ik de 8e aan John stuurde net naar jou gestuurd. Daar voeg ik hier graag nog een verzoek aan toe: kun je ons al iets vertellen over de inhoud van nr. 1? Op jullie site las ik nl. dat die sinds 16 augustus bekend is.
@Eric
Had ik nog niet gezien, dank voor de tip!
@Jeroen
Zie verderop, we zitten inmiddels nóg dichter op de bron. 🙂 Misschien dat Fkkc kan toelichten waarom het logo me zo doet denken aan een titel als Ons Vorstenhuis. Lijkt me toch niet het publiek dat deze glossy zoekt.
Vol verwachting klopt mijn hart: over 3,5 uur is november voorbij, dus dan ligt Tjeq toch echt op de mat! Moet me trouwens van het hart dat communiceren niet Tjeq’s forte is: zowel van Marjons propositie als mijn doorstuurmail (via John) aan haar niets meer vernomen. Of bedoelden ze november 2006?
Iemand nog wel eens een Tjeq in de bus gevonden?
Tjeq is een initiatief van de mensen die ..&U magazine hebben bedacht. ..&U ging kapot aan mismanagement, of het nu wel goed gaat is maar de vraag. Landelijke adverteerders nemen een meer dan afwachtende houding aan en zijn zeker niet bereid de bedragen te betalen die op de mediakaart staan. Mijn verwachting is dat Tjeq 2 keer uitkomt. Hierna zal er een persbericht de deùr uitgaan dat het ter ziele is gegaan wegens een verschil in inzicht tussen de diverse directieleden, maar dat de mensen die nu weer een doorstart gaan maken er echt verstand van hebben en dat ze alweer heel erg ver zijn met grote nationale adverteerders en dat er veel interesse is. Kortom, deze soap wordt vervolgd.
Marc, enig idee of er ooit nog een Tjeq uitkomt?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!