GOOG watch

21 oktober 2005, 08:29

GOOG watch

Het is al weer ruim een jaar geleden dat we de beurskoersen van Google onder de loep namen.

Afgelopen nacht maakte Google de resultaten over het derde kwartaal van 2005 bekend. Planet heeft inmiddels de cijfers op een rijtje gezet. Zo kwam er volgens Wall Street Journal 11 procent in waarde bij in de onoffici?le handel, volgens Bloomberg zelfs 12 procent. Met die 11 procent, steeg de koers met 32,50 dollar tot een bedrag van 335,75 dollar. Dat is vier keer zo veel als bij de beursgang in augustus 2004 en betekent een waardestijging tot 100 miljard dollar in totaal. Dit betekent dat de waarde van het bedrijf nu, bij een jaarwinst van zo’n 1,5 miljard dollar, ruim 60 keer de winst is!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    chi666

    Tja, met 60 keer de winst is google in mijn ogen duidelijk overgewaardeerd. En nee, niet als bedrijf, maar wel als beursfonds (groot verschil).

    Helaas kan ik nergens de exacte cijfers per aandeel vinden. Een mooie tool om te zien hoe duur een aandeel echt is, is namelijk te kijken naar de verhouding K/W met %groei WPA. Als de winst per aandeel procentueel harder groeit dan de k/w kan hij nog te verantwoorden zijn. Als ik de cijfers goed lees, lijkt dit nog zo te zijn. De vraag is nu: houdt men dit vol?

    Vandaag trouwens (heel vroeg in de ochtend) een programma op de radio over Google en de angst die je moest gaan krijgen over hun databases. Met Rokut, Google earth, etc. Men stelde: het is maar goed dat de regering Bush technische onbenullen zijn, want met google´s databases kunnen er hele enge dingen gedaan worden.


    21 oktober 2005 om 10:38
    Bastiaan van den Berg

    @Bas: Op welk radio station was dit te horen?


    21 oktober 2005 om 11:23
    chi666

    @bastiaan ik hoorde het op nederland 2 (TV), geen idee wat daar achter zit, radio 1 of zo?


    21 oktober 2005 om 12:50

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!