Gerontocratie bij Talpa

22 november 2005, 09:33

Talpa doet zijn stinkende best om de Tros in het commerci?le kwadraat te worden. Nadat men het in gesprekken over samenwerking tussen de Tros en Talpa niet eens kon worden koos men al snel voor een uitholling van de publieke omroep. Een greep uit de forse palmares van de Tros brachten de oplossing voor de hiaten in de programmering van Talpa. Naast de goed bekeken loterijshows brengt met name ex-Tros coryfee Linda de Mol het succes waar men bij Talpa zo naar hunkert. Recent heeft men ook met Frans Bauer een potentieel maar omstreden Tros kijkcijfer in huis gehaald.

Daar blijft het echter niet bij want Mister Tros Himself Ivo Niehe krijgt vanaf januari 2006 wekelijks airtime op de zender van de Mol en sinds gisteren heeft men besloten ook voormalig Tros icoon Andr? van Duin een reanimatie op het TV scherm toe te staan. Talpa Spot met de wetten in de media- en reclamebranche door belangrijk te gaan voor een kerngroep met een kortere levensverwachting maar met een volle portemonnee. De advertentiemarkt voor 50 plussers revitaliseert immers en de no-cure no-pay deals met adverteerders werpen steeds meer hun vruchten af. Talpa doet met deze gerontocratie wel aan trendbreuk in het commerciele televisiedomein.

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

5 Reacties

    media

    Lekkere titel Albert, ik denk dat iedereen meteen weet wat je bedoelt met gerontocratie 😉


    22 november 2005 om 09:42
    Maks

    LOL @ gerontocratie inderdaad.

    Mensen als Bridget zullen zich ook nog wel eens achter de oren krabben als ze zien in welke a-innovatieve bejaardensoos ze zichzelf uiteindelijk gestort blijken te hebben.


    22 november 2005 om 11:23
    venturo

    Ja Maks, ook John de Mol mag zich tot het selecte groepje aspirant-bejaarden rekenen nu hij dit jaar 50 is geworden!


    22 november 2005 om 11:41
    webwolff

    Keerzijde : hoorde iemand de goede opmerking op de radio maken :

    Talpa haalt nu bekende, oude hoofden naar binnen die zorgen voor kijkcijfers. Maar hun contracten zijn niet langer dan 1, 2 jaar en daarna worden ze snel afgestoten. In de tussentijd heeft Talpa wel genoeg kijkers naar zichzelf toegehaald, diverse populaire formats (onafhankelijk van presentator overigens..) en een concurrent de wereld uitgeholpen.

    Gerontocratie ? Hooguit op korte termijn. En Slim, bovenal.


    22 november 2005 om 12:21
    venturo

    Webwolf ik zeg niet dat het niet sim zou zijn. Integendeel. Wel opvallend gezien de overdreven hang van adverteerders naar 20 – 49!


    22 november 2005 om 12:47

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!